Produkcja części motoryzacyjnych w Polsce warta jest ok. 20 mld euro i rośnie 10 proc. w skali roku. Dla porównania, produkcja samochodów warta jest 13 mld euro.
- Eksport części rozwija się bardzo szybko. Waga części eksportowych wynosi 1,2 mln ton, tyle, co 100 konstrukcji Stadionu Narodowego w Warszawie - mówił Franke.
Zaznaczył, że ten boom wynika z korelacji pomiędzy jakością i ceną. Produkujemy produkty wysokiej jakości za bardzo rozsądną cenę.
- Produkujemy wyposażenie wewnętrzne (fotele, pasy bezpieczeństwa), elementy zewnętrzne (karoserię, felgi, szyby), również elementy podwozia (układy kierownicze, zawieszenie, systemy hamulcowe). To wszystko jest produkowane w Polsce. Największy wpływ na wyniki mają części powiązane z produkcją silników spalinowych. Chodzi o zawory, tłoki, uszczelki, pierścienie, panewki, turbiny czy tłumiki – wyliczał gość.