#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Fedko: PAIH pomaga polskim firmom rozwinąć skrzydła w USA

Rolą Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu jest pokazanie naszym przedsiębiorcom możliwości inwestycyjnych w Stanach Zjednoczonych – mówi Wojciech Fedko, wiceprezes PAIH, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Publikacja: 14.06.2018 11:55

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Fedko: PAIH pomaga polskim firmom rozwinąć skrzydła w USA

Foto: tv.rp.pl

Gość opowiadał na ile Polska Agencja Inwestycji i Handlu jest w stanie pomagać polskim firmom technologicznym przyjeżdżającym do Stanów Zjednoczonych robić karierę.

- W tamtym roku otworzyliśmy inkubator w Dolinie Krzemowej w San Francisco, aby umożliwić polskim startupom możliwości komercjalizacji poprzez rynek amerykański. Dociążamy relacje z USA poprzez już działające biuro w Waszyngtonie. Uruchamiamy też biuro w Houston, Nowym Jorku i Chicago. Mamy też działające biuro w Los Angeles - wyliczał Fedko.

Od kilku lat sporo polskich firm technologicznych szuka swojej szansy na rynku amerykańskim. - W odpowiedzi na to mamy dość zaawansowaną sieć kontaktów, głównie w zachodnich stanach. Za chwilę będziemy robić to samo pod biotechy i fintechy na Wschodnim Wybrzeżu, czyli w biurze na Manhattanie – mówił gość.

- Zachodnia sieć pokazuje, że polskie firmy coraz prężniej próbują pozyskać finansowanie. Są odważne i próbują konkurować na rynku globalnym – dodał.

Zbliża się impreza SelectUSA

Gość wyjaśnił, że jest to największe w Stanach, jedno z największych na świecie spotkań, gdzie wszystkie stany pokazują swoją ofertę pod inwestorów zagranicznych. - Polskie firmy są przez nas zapraszane od kilku miesięcy na tę imprezę - mówił Fedko.

Tłumaczył, że rolą PAIH jest pokazanie naszym przedsiębiorcom możliwości inwestycyjnych w Stanach, wszystkich programów zachęt.

- One się bardzo różnią. Tak samo środowiska prawne czy biznesowe są różne w różnych stanach. Naszą rolą jest pozyskać jak najwięcej informacji i przekazać je polskim firmom – tłumaczył.

- Mamy plany zintegrować jak najwięcej polskich biznes klubów i liderów biznesu. Przy każdym biurze tworzymy radę, która jest afiliowana w sposób formalny, żeby wykorzystać doświadczenie Polonii i Amerykanów, aby budować na ich doświadczeniach – dodał.

Fedko dodał, że PAIH chce też promować wśród Polonii możliwości inwestycyjne w Polsce. - To nie tylko kwestia internacjonalizacji polskich firm, ale też przyciągania kolejnych inwestycji zagranicznych – zaznaczył.

Gość opowiadał na ile Polska Agencja Inwestycji i Handlu jest w stanie pomagać polskim firmom technologicznym przyjeżdżającym do Stanów Zjednoczonych robić karierę.

- W tamtym roku otworzyliśmy inkubator w Dolinie Krzemowej w San Francisco, aby umożliwić polskim startupom możliwości komercjalizacji poprzez rynek amerykański. Dociążamy relacje z USA poprzez już działające biuro w Waszyngtonie. Uruchamiamy też biuro w Houston, Nowym Jorku i Chicago. Mamy też działające biuro w Los Angeles - wyliczał Fedko.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów