Pracować będzie w nim ponad 400 wysoko wykwalifikowanych osób, odpowiedzialnych za procesy finansowe, zakupowe, kadrowe, IT, bezpieczeństwa czy zarządzania bazami. W negocjacjach finalizujących wrocławską inwestycję Amerykanów prowadziła Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIZ).
Centrum jest jednym z trzech największych takich jednostek 3M na świecie. Koncern ma również ośrodki produkcyjne w Janowie oraz Rabce. W bliskiej przyszłości aż 70 proc. produkcji realizowanej przez 3M w Polsce ma być eksportowana na rynki Europy Środkowo - Wschodniej.
3M działa w Polsce od 25 lat i zainwestował już pół miliarda dolarów, z czego ponad 300 mln dolarów w stolicy Dolnego Śląska. Firma zatrudnia w polskich placówkach ponad 2000 pracowników i stawia na rozwijanie najbardziej zaawansowanych procesów produkcyjnych, do których niezbędne jest zaplecze naukowo - badawcze oraz usługowe. Od 2005 roku we Wrocławiu działa Centrum Badań i Rozwoju, a w 2013 roku firma otworzyła Centrum Innowacji. - W ciągu zaledwie kilku lat doprowadziliśmy do powstania we Wrocławiu Superhubu - najszybciej rozwijającego się centrum produkcyjnego 3M na świecie - mówi Rafał Olejniczak, General Manager 3M Global Service Centre EMEA.
3M zainteresowane jest realizacją praktycznie każdego typu projektu inwestycyjnego w Polsce - począwszy od produkcji poprzez rozwój produktu po segment usługowy. Jak podkreśla PAIZ, tego typu inwestorzy są obecnie w Polsce najbardziej pożądani. Agencja uczestniczyła w realizacji trzech polskich projektów inwestycyjnych 3M: produkcyjnego, badawczego, a obecnie także usługowego.
Branża nowoczesnych usług biznesowych jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki, budowanym głownie w oparciu o zagranicznych inwestorów. W ubiegłym roku zatrudnienie w sektorze zwiększyło się r/r o przeszło 15 proc. W rocznym raporcie podsumowującym 2015 rok Fundacja Pro Progressio oszacowało łączna liczbę firm sektora usługowego w Polsce na 700, a liczbę zatrudnionych tam pracowników na 170 tysięcy. Rośnie także wielofunkcyjność i stopień zaawansowania realizowanych usług. Firmy, które przed laty rozpoczęły realizację prostych usług, rozbudowują portfolio o procesy bardziej zaawansowane.