Od kilku lat rynek gier wyraźnie się zmienia. Klienci oczekują pełnej dostępności gier, loterii w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie. Gracze chcą być także zaskakiwani nowymi rozwiązaniami, czekają na ciekawe produkty czy nowe kanały dystrybucji, jak internet. Wkrótce i ten sposób sprzedaży może się okazać niewystarczający. Dyskusja o przyszłych trendach w dystrybucji gier losowych miała miejsce podczas seminarium European Lotteries, zorganizowanego w 2015 roku w Warszawie. Hasłem konferencji było otwarcie się operatorów loteryjnych na ducha startupu. Uczestnicy podkreślali, że szybkie wprowadzanie innowacji jest wymuszane przez rynek w każdej branży, zatem musi być na nie gotowy także sektor gier losowych.

Możliwe, że już niedługo „loterie" staną się ogromnymi magazynami gier internetowych i mobilnych. Będą oferować klientom wiele platform i rozwojowe produkty.

Dyskusja o nowych rozwiązaniach odbędzie się także podczas krakowskiego dziewiątego Kongresu Europejskich Loterii (5–8 czerwca). W czasie tej najpoważniejszej w europejskiej branży konferencji, która po raz pierwszy jest organizowana w Polsce, specjaliści będą rozmawiać o miejscu firm loteryjnych w cyfrowym świecie oraz nowych możliwościach, które dają branży media społecznościowe.

Warto w tym miejscu podkreślić, że polscy gracze również będą świadkami wielkich zmian na rodzimym rynku loteryjnym. I to już wkrótce. Stanie się tak dzięki znowelizowanej ustawie o grach hazardowych, która weszła w życie 1 kwietnia 2017 roku. Umożliwiła ona Totalizatorowi Sportowemu wprowadzenie nowych produktów i kanałów sprzedaży. Spółka zaoferuje produkty online, e-kasyno, automaty polskiej produkcji oraz paneuropejską grę EuroJackpot. Gra dostępna jest w 17 krajach (Polska będzie 18.), a wygrana może wynieść od 10 mln do 90 mln euro.

Owe zmiany nie oznaczają, że Totalizator Sportowy nie będzie przykładał wagi do kwestii bezpieczeństwa grających. Spółka szczyci się tym, że każdy jej produkt jest badany nie tylko pod kątem atrakcyjności i funkcjonalności, ale także pod kątem bezpieczeństwa użytkownika. Analizowana jest przede wszystkim potencjalna zdolność danego produktu do uzależnień. To nie wszystko. Totalizator Sportowy dba także o to, żeby reklamy były kierowane wyłącznie do osób dorosłych, a także uwzględniały wszelkie ograniczenia prawne tego rodzaju komunikacji z klientami, w tym surowe normy wewnętrzne. Spółka od lat deklaruje, że bezpieczeństwo grających jest dla niej sprawą najważniejszą.