FinAi został założony przez Rafała Czernika, Łukasza Dziekana oraz Pawła Ostrowskiego w listopadzie 2016 roku. Spółka pracuje nad wdrożeniem innowacyjnej platformy kredytowej, która skróci i przede wszystkim uprości skomplikowaną dotąd drogę klienta do uzyskania kredytu bankowego. Przewagą konkurencyjną FinAi będzie wykorzystanie danych do weryfikacji tożsamości, ścieżki pozyskania oraz optymalizacji doświadczenia klienta.

- Platforma kredytowa FinAi będzie pierwszym tego typu rozwiązaniem na polskim rynku, które pozwoli skutecznie połączyć potrzebę klienta w digitalu i potrzeby sektora bankowego – mówi Rafał Czernik, prezes FinAi. Dodaje, że spółce w krótkim czasie (w 6 miesięcy) udało się zbudować zespół złożony z najlepszych profesjonalistów w swoich dziedzinach, a także wypracować i potwierdzić MVP platformy, co zaowocowało pozyskaniem inwestora w bardzo krótkim czasie od założenia spółki.

- Cechą wyróżniającą FinAi jest fakt, że już od samego początku tworzenia infrastruktury jesteśmy zgodni z założeniem data driven organization. Obecnie już jedna trzecia zespołu technologicznego to dział data science. Używamy praktycznego AI (sztucznej inteligencji) już od pierwszych miesięcy działania spółki – podkreśla Łukasz Dziekan, szef działu technologicznego spółki. Jego zdaniem analityka danych, modele machine learning oraz praktyczne wykorzystanie big data w praktyce to filary naszej przewagi konkurencyjnej.

Założyciele FinAi mają wieloletnie doświadczenie w obszarach kluczowych dla skutecznego działania spółki, takich jak bankowość, ryzyko kredytowe, modele predykcyjne, sprzedaż produktów finansowych oraz digital marketing. Nie bez znaczenia jest fakt, że wspólnicy spółki zrealizowali uprzednio kilkanaście wspólnych projektów w zakresie bankowości oraz big data.

Firma zatrudnia obecnie blisko 30 osób - specjalistów z dziedziny finansów, nowych technologii oraz komunikacji marketingowej. Do końca tego roku planuje rozbudować zespół do 40 pracowników. W najbliższych miesiącach FinAi skoncentruje się na przygotowaniu produktu, którego premiera planowana jest na pierwszy kwartał 2018 roku.