Podczas spotkania, dyskutowano między innymi o pomyśle utworzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Targów i Promocji Gospodarczej. Mógłby on mieć realny wpływ nie tylko na rozwój targów różnych branż i ośrodków wystawienniczych, ale również miast i regionów. Mając na uwadze wiodącą rolę wystaw targowych w promocji gospodarczej Polski, choćby poprzez prezentację innowacji i umożliwianie kontaktów firmom krajowym z zagranicznymi partnerami, zabieganie o utworzenie zespołu parlamentarnego wpisuje się w bieżącą politykę gospodarczą rządu.

Kolejnym z punktów obrad Stowarzyszenia stały się również działania lobbystyczne dotyczące wyłączenia przemysłu targowego z ustawy o zakazie handlu w niedzielę. Omawiana była również kwestia dofinansowania przedsiębiorstwom uczestnictwa w targach w Polsce.

Zadaniem Stowarzyszenia jest umożliwienie organizatorom targów ścisłej współpracy i wspólnego kreowania swego biznesu. Na czele nowej organizacji stanął dr Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce, a jego zastępcami zostali prezesi ośrodków targowych z Poznania i Warszawy (MT Targi Polska).