Rosnące potrzeby sektora poligraficznego

Rynek poligraficzny w Polsce stanowi jeden z najszybciej rozwijających się sektorów krajowego przemysłu. Perspektywy na najbliższe lata przewidują dalszy jego wzrost, w szczególności w produkcji opakowań, która ma największy, bo aż 37-proc., udział w całej branży.

Publikacja: 22.05.2018 21:00

Rosnące potrzeby sektora poligraficznego

Foto: Adobe Stock

Eksperci przewidują dalszy wzrost zapotrzebowania na opakowania. Do roku 2020 ogólna wartość światowego rynku opakowań wyniesie 860 mld euro wobec 698 mld euro w 2017 roku, a w Polsce odpowiednio 10,9 mld euro wobec 9,45 mld euro w roku 2017.

Tak wysokie zwyżki są w znacznym stopniu determinowane wysokim rozwojem technologicznym, który wynika z konieczności sprostania przez branżę nowym wymaganiom ilościowym, jakościowym i ekonomicznym.

W opinii jednego z naszych partnerów biznesowych ostatnie lata przyniosły w przemyśle poligraficznym zasadniczą zmianę zarówno w produkcji opakowań, jak i książek. Dotychczasowe zwiększanie wydajności druku najczęściej wiązało się z dokupowaniem dodatkowych maszyn (zespołów drukujących). Ostatnie trzy lata wymusiły na drukarniach zmiany polegające na wymianie wysłużonego sprzętu na bardziej wyrafinowane narzędzia, które charakteryzują się większą wydajnością i tańszą eksploatacją, są też często wyposażone w dodatkowe funkcje, takie jak np. foliowanie na zimno, aplikacje UV, sztancowanie, przetłaczanie lakieru itp. Z kolei dla obniżenia kosztów produkcji wykorzystywane są bardziej zaawansowane systemy wspomagające, jak np. mycie maszyn, pomiary kolorystyki w linii, automatyzacja pasowania, kontrola arkusza w linii pod kątem jakości i jego powtarzalności.

Te dodatkowe funkcje i systemy wspomagające powodują wzrost wydajności przez krótsze czasy przygotowania maszyny do produkcji i jednocześnie obniżają koszty przez zmniejszenie ilości zużytego surowca czy materiałów pomocniczych. Najnowsze rozwiązania poszły jeszcze dalej. Łącząc dodatkowe wyposażenie i inteligentne oprogramowanie, pozwalają na autonomiczną pracę maszyny, a więc uniezależnienie od jakości i sprawności pracy operatorów maszyn i znacznie większą kontrolę jakości finalnego produktu.

Jedyną barierą do pokonania w celu uzyskania wyższej wydajności i efektywności jest dziś najczęściej wielkość poniesionych nakładów na inwestycję. Leasing wpisuje się znakomicie w dzisiejsze wyzwania przedsiębiorców z tego sektora. To już nie tylko samo finansowanie, lecz również dodatkowe wsparcie w procesie negocjacji zakupu maszyn. Millennium Leasing oferuje takie wsparcie, bazując na skali transakcji i dobrej znajomości dostawców, zbudowanej na bazie we współpracy z szerokim gronem klientów korzystających z leasingu.

Proponowane przez Millennium Leasing finansowanie dostosowywane jest do potrzeb sektora poprzez wydłużenie okresu finansowania, sezonowy rozkład rat leasingowych zgodny z cyklami produkcyjnymi czy też w przypadku maszyn wiodących producentów w branży, stosowanie wyższych wartości residualnych, pozwalające na zmniejszenie obciążeń w podstawowym okresie trwania umowy leasingowej.

Dzięki skutecznemu i właściwie osadzonemu w czasie reagowaniu na potrzeby przedsiębiorców, leasing, mimo iż z pozoru jest mało złożoną usługą, ma sporą przewagę konkurencyjną jako źródło finansowania inwestycji w branży.

Eksperci przewidują dalszy wzrost zapotrzebowania na opakowania. Do roku 2020 ogólna wartość światowego rynku opakowań wyniesie 860 mld euro wobec 698 mld euro w 2017 roku, a w Polsce odpowiednio 10,9 mld euro wobec 9,45 mld euro w roku 2017.

Tak wysokie zwyżki są w znacznym stopniu determinowane wysokim rozwojem technologicznym, który wynika z konieczności sprostania przez branżę nowym wymaganiom ilościowym, jakościowym i ekonomicznym.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Premier Australii o Elonie Musku: Arogancki miliarder, który myśli, że jest ponad prawem
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Deloitte obserwuje dużą niepewność w branży chemicznej
Biznes
Donald Tusk powoła rzecznika małych i średnich firm. Nieoficjalnie: Kandydatem Artur Dziambor
Biznes
Rekordowe straty Poczty Polskiej. Sytuacja jest coraz gorsza, prezes pisze list
Biznes
Nadchodzi koniec Ciechu. Grupa Sebastiana Kulczyka zmieni nazwę