Prezes koncernu Hakan Samuelsson powiedział w wywiadzie dla "Frankfurter Allgemeine Zeitung", że redukcja emisji tlenków azotu w silnikach Diesla staje się zbyt droga, a klienci coraz częściej wybierają silniki benzynowe.
Zaprezentowane w 2013 roku silniki Diesla Volvo mają być produkowane do ok. 2023 roku.
Szwedzki koncern chce się skoncentrować na napędach hybrydowych i elektrycznych. Pierwszy w pełni elektryczny samochód Volvo ma się pojawić na rynku w 2019 roku. Hakan Samuelsson zapowiedział, że jego firma będzie konkurować z Tesla.
Samochody z silnikami Diesla to wciąż połowa rejestrowanych w Europie aut. Volvo sprzedaje na tym rynku 90 proc. sztuk modelu XC90 z tego typu jednostkami napędowymi.
Volvo to pierwszy koncern motoryzacyjny w Europie, który rezygnuje z silników Diesla. Niemiecki Daimler na przykład zapowiedział duże inwestycje w tego tupu silniki, mimo, że wyraźnie spadła sprzedaż samochodów z takimi silnikami. To jest związane m.in. z zakazami wjazdu Diesli do centrów wielu dużych miast w Europie.