Firma Brand Finance opublikowała coroczny ranking najwięcej wartych marek piłkarskich klubów. W pierwszej dziesiątce jest aż sześć marek drużyn z Wielkiej Brytanii. Za liderem MU, uplasowały się dwa hiszpańskie giganty - Real (1,57 mld dol.) i Barcelona (1,51 mld dol.).

Kolejne miejsca zajęły: Bayern Monachium (1,4 mld dol.), Manchester City (2,3 mld dol.), Liverpool (1,2 mld dol.), Chalsea Londyn (1,19 mld dol.), Arsenal Londyn 1,08 mld dol., Paris Saint-Germain (0,9 mld dol.) i Tottenham (0,76 mld dol.).

Wśród 50 marek klubowych dominują angielskie (16 w całym zestawieniu), niemieckie (13) i hiszpańskie. Są też włoskie - najwyżej na 11 pozycji rynek wycenił Juventus (0,6 mld dol.); francuskie, szkockie, jeden walijski, jeden holenderski (Ajax Amsterdam) i jeden z naszej części Europy - Zenit St. Petersburg zajął 48 pozycję (125 mln dol.).

Łącznie angielskie marki klubowe warte są 10,2 mld dol.; niemieckie 4,44 mld dol., hiszpańskie 3,39 mld dol., włoskie 2,13 mld dol. a francuskie 1,22 mld dol.. W ciągu roku najwięcej tracił na wartości angielski Southampton (-36 proc.) a zyskał niemiecki RasenBallsport z Lipska (140 proc.). Najcenniejszą ligą jest oczywiście Premier League, przed hiszpańską La Liga i Bundesligą.