Młodzi Polacy pokochali e-zakupy

aktualizacja: 25.03.2016, 14:30

Jak pokazują najnowsze badania polscy internauci w wieku 18-29 lat na zakupy w internecie wydają miesięcznie średnio 350 zł. To o prawie 40 proc. mniej niż średnia wśród młodych Europejczyków.

REDAKCJA POLECA
Dane z pięciu krajów Unii Europejskiej pokazują, że tam osoby w wieku 20-29 lat na zakupy online przeznaczają 136 euro miesięcznie, czyli około 577 zł.
Choć wydajemy mniej to młodzi internauci z Polski w sieci są bardzo aktywni. Charakteryzuje ich znacząca liczba dokonanych drobnych transakcji, dzięki czemu stanowią istotną grupę wśród użytkowników płatności prepaid w internecie.
Według badań CBOS z sieci korzysta aż 97 proc. osób w wieku 18-24 lata (z czego 88 proc. za pomocą urządzeń mobilnych) oraz 95 proc. respondentów w wieku 25-34 lata.
Młodzi użytkownicy w wieku 18-24 lat spędzają w internecie nawet 17 godzin (37 proc. z nich korzysta z gier online), a internauci w przedziale wiekowym 25-34 lata około 18 godzin w tygodniu.
– Aktywność młodych ludzi w internecie, związana m.in. z zakupami online, oglądaniem filmów oraz korzystaniem z gier online, często wiąże się z potrzebą dokonywania płatności w sieci. Gigantyczna ekspansja internetu i zwiększenie liczby użytkowników oraz wpływu sieci na ich życie powinna przekonać zwłaszcza młodsze pokolenie do przywiązywania większej uwagi do kwestii bezpieczeństwa transakcji oraz korzystania ze sprawdzonych metod płatności dostępnych m.in. za pomocą paysafecard. Szansą na uniknięcie zagrożeń płynących z korzystania z internetu jest ograniczenie udostępniania wrażliwych danych, korzystanie z witryn gwarantujących szyfrowanie informacji czy używanie bardziej skomplikowanych, regularnie zmienianych haseł – przestrzega Udo Müller, dyrektor generalny paysafecard.
Komentarz dnia

#RZECZoEKONOMII: Problemy energii słonecznej w Polsce

Żródło: ekonomia.rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE