Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biznes

Młodzi Polacy pokochali e-zakupy

Jak pokazujš najnowsze badania polscy internauci w wieku 18-29 lat na zakupy w internecie wydajš miesięcznie œrednio 350 zł. To o prawie 40 proc. mniej niż œrednia wœród młodych Europejczyków.
Dane z pięciu krajów Unii Europejskiej pokazujš, że tam osoby w wieku 20-29 lat na zakupy online przeznaczajš 136 euro miesięcznie, czyli około 577 zł. Choć wydajemy mniej to młodzi internauci z Polski w sieci sš bardzo aktywni. Charakteryzuje ich znaczšca liczba dokonanych drobnych transakcji, dzięki czemu stanowiš istotnš grupę wœród użytkowników płatnoœci prepaid w internecie. Według badań CBOS z sieci korzysta aż 97 proc. osób w wieku 18-24 lata (z czego 88 proc. za pomocš urzšdzeń mobilnych) oraz 95 proc. respondentów w wieku 25-34 lata.
Młodzi użytkownicy w wieku 18-24 lat spędzajš w internecie nawet 17 godzin (37 proc. z nich korzysta z gier online), a internauci w przedziale wiekowym 25-34 lata około 18 godzin w tygodniu. – Aktywnoœć młodych ludzi w internecie, zwišzana m.in. z zakupami online, oglšdaniem filmów oraz korzystaniem z gier online, często wišże się z potrzebš dokonywania płatnoœci w sieci. Gigantyczna ekspansja internetu i zwiększenie liczby użytkowników oraz wpływu sieci na ich życie powinna przekonać zwłaszcza młodsze pokolenie do przywišzywania większej uwagi do kwestii bezpieczeństwa transakcji oraz korzystania ze sprawdzonych metod płatnoœci dostępnych m.in. za pomocš paysafecard. Szansš na uniknięcie zagrożeń płynšcych z korzystania z internetu jest ograniczenie udostępniania wrażliwych danych, korzystanie z witryn gwarantujšcych szyfrowanie informacji czy używanie bardziej skomplikowanych, regularnie zmienianych haseł – przestrzega Udo Müller, dyrektor generalny paysafecard.
ródło: ekonomia.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL