Biznes

Tramwaj w ścianie warszawskiego hotelu

materiały prasowe
Nowy hotel w Warszawie otworzy w czwartek 15 marca Grupa Hotelowa Orbis. Będzie to ibis Styles Warszawa City – pierwszy obiekt tej marki w stolicy.

Usytuowany przy ulicy Grzybowskiej hotel nawiązuje do historii warszawskich tramwajów. W lobby zaaranżowano przystanek, nawiązujący do historycznej komunikacji miejskiej Warszawy. Windy, korytarze, pokoje i wszystkie pozostałe przestrzenie zostały wypełnione ściennymi grafikami i dekoracjami z motywami komunikacyjnymi. Przykładem jest wyłaniający się ze ściany fragment tramwaju, tramwajowe siedziska, tory na wykładzinie, trakcje w sali śniadaniowej czy opis pięter w formie rozkładu jazdy. Natomiast kolorowy schemat połączeń biegnących wewnątrz hotelu odtwarza na nowo trasę pierwszej, konnej linii tramwajowej. Została ona uruchomiona w 1866 roku i przebiegała właśnie w pobliżu ulicy Grzybowskiej.

Warszawa jest obecnie miejscem największej liczby inwestycji hotelowych. Wkrótce ma być otwarty Raffles Europejski Warsaw. Należący do znanej z przepychu sieci Raffles Hotels & Resorts ma być najbardziej luksusowym hotelem w Polsce. Z kolei na przełomie marca i kwietnia pierwszych gości przyjmie 5-gwiazdkowy Renaissance Warsaw Airport przy warszawskim Lotnisku Chopina. Hotel należący do sieci Marriott International, którego inwestorem są Polskie Porty Lotnicze, będzie miał 225 pokoi oraz 8 sal konferencyjnych. Natomiast w końcu tego roku przy ulicy Suwak na Służewcu Przemysłowym będzie otwarty Four Points by Sheraton budowany przez spółkę Mokotów Business & Airport Hotel. To nie wszystko, bo w tym roku zacznie jeszcze działać 141-pokojowy Moxy na Pradze (sieć Marriott) czy Hampton by Hilton przy ul. Postępu. Według analityków firmy Walter Herz, tylko w tym roku w Warszawie przybędzie ok. 2 tys. pokoi hotelowych. A w ciągu trzech lat stołeczny rynek hotelowy powiększy się o ponad 5 tys. pokoi.

Ocenia się, że w Warszawie jest miejsce dla nowych obiektów wszystkich kategorii. O ile do niedawna na warszawskim rynku dominowali klienci biznesowi, o tyle obecnie coraz większe znaczenie mają dla hotelarzy turyści, których przyjeżdża do Warszawy już ponad 10 mln rocznie.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL