Patrioci na zakupach w sieci

Rewolucja w zwyczajach. Ponad połowa Polaków jest gotowa w internecie płacić drożej za krajowe produkty.

Aktualizacja: 07.02.2016 21:34 Publikacja: 07.02.2016 20:00

Patrioci na zakupach w sieci

Foto: 123RF

Do sprawdzania kraju pochodzenia kupowanych towarów przyznaje się aż 64 proc. badanych. Ma to dla nich duże znaczenie. Badanie serwisu Ceneo zadaje częściowo kłam twierdzeniu, że na zakupach Polacy patrzą głównie na ceny i nie chcą dopłacać z uwagi na inne cechy produktu, np. kraj pochodzenia.

– Stajemy się dojrzałym rynkiem i producenci wierzą, że warto inwestować w jakość produktów i wizerunek marki eksponującej jej polski rodowód – mówi Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl. Według niego 54 proc. internautów preferuje polskie produkty. W efekcie nie trzeba już się ukrywać za obco brzmiącą nazwą, by odnieść rynkowy sukces.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Start zapisów do Poland Business Run
Biznes
Cybernetyczna wojna nęka firmy i instytucje
Biznes
Kierunek zielone miasta. Inwestorzy szansą dla metropolii
Biznes
Futurystyczny projekt Arabii Saudyjskiej budzi kontrowersje. „Kazano zabijać”
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Biznes
Sankcje działają. Miliarderzy wracają do Rosji, ale boją się nacjonalizacji