Kokosińska podkreśliła, że startup odniesie sukces, kiedy będzie w stanie swój pomył przeskalować i dotrzeć do dużej ilości użytkowników. - Korporacje umożliwiają to startupom – mówiła.
Przyznała, że PwC współpracuje ze startupami, bo zdaje sobie sprawę, iż świat idzie szybko do przodu i PwC nie jest w stanie własnymi siłami zaadresować nowych wyzwań. - Chcemy czerpać z tego, co robią inni i zapraszać ich do współpracy – stwierdziła.
- Chcemy też zmieniać kulturę wewnątrz naszej organizacji – dodała.
PwC ma specjalny program Startup Collider. - Poszukujemy i rekrutujemy startupy w różnych dziedzinach. W zeszłym roku skupialiśmy się na fintechach. W tym roku stawiamy na customer experience. Wybieramy te tematy, które wiemy, że nasi klienci chcą rozwijać - mówiła Kokosińska.
- W tym roku zgłosiło się ponad 200 startupów, z czego wybraliśmy ok. 30 do dalszych rozmów. Z 12 będziemy dalej współpracować. Współpraca polega na przygotowaniu nowej oferty dla naszych klientów w oparciu o technologię wypracowaną przez startup – dodała. Kokosińska wyjaśniła, że ze startupami starają się wypracować nowy rodzaj usługi dla klienta. - Taki, gdzie technologia czy pomysł startupu jest wspólną częścią usługi. Nie inwestujemy w startupy. Wspieramy je pomagając im dotrzeć do nowych klientów, ale również pomagając im tak zmodyfikować technologię, żeby miała kilka różnych zastosowań – tłumaczyła.
Jednym z przykładów jest startup, który od jakiegoś czasu współpracuje z bankami, ale technologia, którą wymyślili nadaje się również do klientów z branży detalicznej. - Teraz wspólnie pracujemy, żeby zaoferować to klientom – mówiła.