Łączna produkcja w porównaniu z rokiem wcześniejszym okazał się większa o 18,2 tys. aut i przekroczyła 660,6 tys. sztuk. Według czwartkowego raportu Instytutu Samar, koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wyprodukował w fabryce w Tychach 273,8 tys. samochodów osobowych i dostawczych, z gliwickiej fabryki General Motors Manufacturing Poland wyjechało 201,2 tys. aut, a z zakładów Volkswagen Poznań w Antoninku 186,6 tys. W porównaniu z 2015 rokiem produkcja Opla i Volkswagena wzrosła (odpowiednio o 19,1 i 8,7 proc.), natomiast Fiata zmalała (o 9,5 proc.). W tym ostatnim przypadku raczej nie było to efektem spadku popytu na produkowane w Tychach fiaty, ale zakończeniem produkcji Forda Ka. Produkcja „pięćsetki" była bowiem tylko minimalnie niższa (o 1,2 proc.), natomiast mocno podskoczyła wielkość produkcji Lancii Ypsilon, która także w roku obecnym ma podkręcać wyniki tyskich zakładów.

Ubiegły rok okazał się bardzo dobry dla fabryki Opla. Według Samaru, wyprodukowała ona 201,2 tys. samochodów, w czym duża zasługa popytu na nowy model Astry. We wrześniu zakład rozpoczął produkcję nowego modelu. To Holden Astra przeznaczony dla klientów Australii i Nowej Zelandii. Jest kolejnym, po kabriolecie Cascada, Astrze GTC i sportowej Astrze VXR, jaki trafia na te dwa rynki. Cascada jest także wysyłana na rynek amerykański pod marką Buick.

Rekordowy rok ma za sobą także Volkswagen Poznań. Ponad 185 tys. wyprodukowanych aut to najwyższy roczny poziom produkcji w zakładach w Antoninku. Dzięki dużej liczbie zamówień na modele Caddy oraz Transporter, fabryka pracowała również pomiędzy świętami a Nowym Rokiem. - Osiągnięcie takiej liczby wyprodukowanych samochodów wymagało od nas dużej dyscypliny i ogromnego zaangażowania pracowników – przyznał Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Poznaniu.

Pod względem liczby wyprodukowanych w ub. roku modeli najbardziej popularnym okazał się Fiat 500 – 193,7 tys. sztuk. Na drugim miejscu znalazła się Astra – 142,6 tys., natomiast trzeci był Volkswagen Caddy – 86,8 tys. sztuk.

Rok 2017 powinien być dla produkcji aut w Polsce jeszcze lepszy, zwłaszcza że do wyniku będzie się liczyć produkcja z nowej fabryki Volkswagena we Wrześni. Od momentu startu produkcji jesienią do końca roku 2016 linie opuściło ponad 2 tys. nowych pojazdów, a w 2018 roku wielkość rocznej produkcji ma sięgnąć docelowych zdolności fabryki - 100 tys. sztuk. Przewiduje się, że w ramach rekrutacji na drugą i trzecią zmianę zatrudnionych zostanie jeszcze 1200 osób, które dołączą do 1800 już zatrudnionych w fabryce.