Słowacy odbiorą pracę Anglikom przy Jaguarze

Jaguar Land Rover zmniejszy bardziej zatrudnienie na Wyspach, bo przenosi całą produkcję modelu Discovery do tańszej Słowacji zanim zacznie produkcję nowego Range Rovera w Anglii.

Aktualizacja: 15.06.2018 17:38 Publikacja: 15.06.2018 17:35

Słowacy odbiorą pracę Anglikom przy Jaguarze

Foto: Bloomberg

Największy brytyjski producent należący do indyjskiej Tata Motors zapowiadał wcześniej, że Discovery następnej generacji będzie produkowany na Słowacji. Teraz dodał, że z tego powodu może dojść do większej redukcji zatrudnienia w W. Brytanii.

„Potencjalne straty pracownikowi zatrudnionych w W. Brytanii mogą być duże, ale stanowi to naszą długoterminową strategię przemysłową w ramach przekształcania naszej działalności na świecie” — wyjaśniła firma w komunikacie. Szef pionu finansowego Ken Gregor podał w 2017 r., że wyprowadzenie produkcji z W. Brytanii zmniejszy koszt pojazdu o kilka tysięcy funtów.

Nowy zakład w Nitrze na Słowacji ruszy pod koniec roku i będzie mógł wypuszczać do 300 tys. sztuk rocznie. Obecnie zatrudnia 1400 ludzi.

Nowe Range Rover i jego sportowa wersja będą jednak powstawać w zakładzie w Solihull w środkowej Anglii na płycie podłogowej tak zaprojektowanej, że pozwoli na produkowanie wersji benzynowej, wysokoprężnej, hybrydowej i elektrycznej.

Wcześniej w tym roku firma zapowiedziała zmniejszenie zatrudnienia o 1000 ludzi w dwóch anielskich fabrykach z powodu spadku popytu na diesle. Ocenia też, że brexit zmniejszył popyt na krajowym rynku o 6 proc. w 2017 r. W styczniu firma zapowiedziała podjęcie w tym roku decyzji o produkcji w kraju samochodów elektrycznych, obiecała też, że od 2020 r. wszystkie modeli będą dostępne z napędem hybrydowym lub elektrycznym.

W 2017 r. grupa JLR wypuściła 530 tys. pojazdów z 3 fabryk, ale elektryczny I-PACE jest produkowany w Austrii ma odrębną fabrykę silników, zatrudnia 40 tys. pracowników.

Największy brytyjski producent należący do indyjskiej Tata Motors zapowiadał wcześniej, że Discovery następnej generacji będzie produkowany na Słowacji. Teraz dodał, że z tego powodu może dojść do większej redukcji zatrudnienia w W. Brytanii.

„Potencjalne straty pracownikowi zatrudnionych w W. Brytanii mogą być duże, ale stanowi to naszą długoterminową strategię przemysłową w ramach przekształcania naszej działalności na świecie” — wyjaśniła firma w komunikacie. Szef pionu finansowego Ken Gregor podał w 2017 r., że wyprowadzenie produkcji z W. Brytanii zmniejszy koszt pojazdu o kilka tysięcy funtów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje