Powołany będzie specjalny zespół, który zajmie się wytypowaniem gruntów, na których mogłyby powstawać centra logistyczne. Ma on także określić zasady współpracy obu firm przy rozwijaniu rynku TSL (Transport-Spedycja-Logistyka). - Wzrost gospodarczy i rosnąca międzynarodowa wymiana handlowa stwarzają doskonałe perspektywy dla rozwoju polskiego rynku usług transportowych i logistycznych – stwierdził wiceminister infrastruktury, Andrzej Bittel. Jego zdaniem, Polska stoi przed szansą rozwoju rynku usług logistycznych, rozwoju centrów dystrybucyjnych i logistycznych. Jednym z czynników, które będą temu sprzyjać, jest centralne położenie Polski. Duże znaczenie dla rozwoju sektora logistyki będzie mieć także rosnąca wymiana handlowa pomiędzy Europą a Chinami – część transportów będzie przechodzić przez polskie terminale.

Wykaz gruntów, które mogą być lokalizacją przyszłych centrów logistycznych ma być gotowy w ciągu trzech miesięcy. Poczta już przekazała listę 48 nieruchomości deklarując chęć przekazania ich pod wspólne przedsięwzięcia. Kolej ma już 80 takich miejsc. Znajdują się głównie przy stacjach kolejowych oraz liniach, do których doprowadzone są drogi. Zarówno Poczta jak i PKP chcą w ten sposób zagospodarować należące do nich tereny, które nie są optymalnie wykorzystywane. Kolej już wcześniej zapowiadała, że będzie odchodzić od modelu masowej wyprzedaży gruntów dla poprawienia wyników finansowych. Prezes PKP Krzysztof Mamiński zapowiadał w poniedziałek na spotkaniu z dziennikarzami, że spółka będzie się starać, aby realizacja projektu budowy centrów logistycznych na terenie całego kraju zyskała wsparcie ze strony Agencji Rozwoju Przemysłu bądź Polskiego Funduszu Rozwoju. - Nowoczesna infrastruktura wsparcia logistycznego, w tym centra logistyczne oraz magazyny i sortownie to nowe miejsca pracy i ogromne perspektywy dla regionów, w których taka działalność będzie prowadzona – powiedział Mamiński.