Polskich izb handlowych na świecie jest dużo, różnie się nazywają i nie są w żaden sposób powiązane. Nie ma jednego miejsca, gdzie można znaleźć informacje na ich temat.
- Prezes Polsko-Hiszpańskiej Izby Handlowej już 15 lat temu podejmował inicjatywę stowarzyszenia tych izb. Uzupełniliśmy jego wstępną listę i wyszło ok. 40 podmiotów. Są to organizacje i stowarzyszenia, które nawet się nie nazywają izbami handlowymi – tłumaczyła Schuhholz.
Wyjaśniła, że stowarzyszenia mają na celu doradztwo, wsparcie i reprezentację przedsiębiorców.
- Główny cel Polskiej Izby Handlowej w Holandii to pomoc polskim przedsiębiorcom w procesie wejścia na rynek Holenderski. Od badań rynkowych, poprzez pierwsze spotkania, wybieranie partnerów biznesowych, kończąc na wsparciu przy procesach legislacyjnych. Są również działania promocyjne. Robimy też szkolenia dla polskich przedsiębiorców, którzy mają biznes w Holandii - mówiła Schuhholz.