Siedem złotych nagród powędrowało do kampanii: „Gang Świeżaków” (przygotowana przez MEC i Duda Polska dla Jerónimo Martins Polska, oceniana w kategorii: retail/kanały sprzedaży), „Wojna z rakiem” (Saatchi & Saatchi IS, Big Picture, oraz Platige Image dla Alivia – Fundacji Onkologicznej Osób Młodych, kategoria pro bono), „Bonjour w Carrefour” –Saatchi & Saatchi IS, Arena (Havas Media Group) i K2 Media dla Carrefour Polska, w kategorii: retail/kanały sprzedaży), „Daj się zaskoczyć!” (Publicis, MEC i GoldenSubmarine dla Nestlé Polska w kategorii: żywność), „Szukamy Mamy 2016” (VML Poland dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce, w kategorii pro bono), „Gatunek Pradawny Niepasteryzowany” (PZL, Tailor Made PR, Zenith, oraz Huta 19 im. Joachima Fersengelda dla Kompanii Piwowarskiej, w kategorii: launch/relaunch) oraz „Pojednanie” (Carat Polska, Posterscope Poland, oraz Isobar Poland dla Forum Film, nagroda w kategorii media, kultura i rozrywka).

Za najbardziej efektywną agencję roku uznano Saatchi & Saatchi IS, a za najbardziej efektywną agencją mediową roku: Mediacom Warszawa.

W tym roku w konkursie zostały dodane dwie nowe kategorie: turystyka i podróże oraz performance marketing / e-commerce. Kolejna nowa kategoria powstanie w przyszłorocznej edycji konkursu.- Współczesny efektywny marketing realizujący cele biznesowe to nie tylko Komunikacja Marketingowa. To także polityka produktowa i cenowa, Big Data i CRM, kanały dystrybucji, technologia. Granica między marketingiem, a strategicznym i multidyscyplinarnym prowadzeniem biznesu zaciera się coraz bardziej. Inwestycja w ten obszar powinna uwzględniać wszystkie dobrze zintegrowane funkcje. Taki jest wymóg dzisiejszego przyspieszenia i rozwoju w wielu obszarach życia. Stąd wprowadzenie od przyszłorocznej edycji konkursu Effie nowej kategorii, na razie pod roboczą nazwą “Marketing Business Case” – komentuje Adam Pienkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska, przewodniczący Jury Effie Awards 2017.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 219 kampanii w 24 kategoriach. Prace oceniało 104-osobowe jury pod opieką ośmiu przewodniczących grup eksperckich oraz przewodniczącego jury. Do tego roku włącznie do konkursu Effie Awards w Polsce zgłoszono już 2232 kampanie (wliczając rok 2017).

Podczas gali wręczenia nagród została również zapowiedziana publikacja Białej Księgi dobrych praktyk przetargowych zakupu komunikacji marketingowej. - Nasza branża na przetargi wydaje przynajmniej 150 mln zł rocznie. Koszty przetargów obciążają wszystkich uczestników rynku reklamowego, ten ciężar osłabia agencje i tak, jak każdy koszt musi być uwzględniony w ostatecznym bilansie firmy, co w konsekwencji również przekłada się na ceny usług dla klientów. W celu optymalizacji kosztów związanych z przetargiem, razem z PSML i innymi partnerami wypracowaliśmy wspólnie Białą Księgę, a 24 listopada spotykamy się wszyscy razem na podpisanie umowy branżowej – zapowiedzieli Szymon Gutkowski, Prezes Stowarzyszenia Agencji Marketingowych SAR, które organizuje polską edycję konkursu Effie oraz Paweł Tyszkiewicz – pełnomocnik zarządu SKM SAR.