Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biznes

#RZECZoBIZNESIE: Bartosz Kaczorowski: Ciężko wejść na rynek niemiecki

tv.rp.pl
Wielkim wyzwaniem jest dla nas nadal rynek niemiecki. Chcemy również tam zdobyć akredytację – mówi Bartosz Kaczorowski, dyrektor zarzšdzajšcy Assa Abloy Mercor Doors, goœć programu Marcina Piaseckiego.

Assa Abloy Mercor Doors produkuje nie tylko drzwi przeciwpożarowe.

- Również przeciwpożarowe bramy i kurtyny rolowane. Jesteœmy wyspecjalizowani w segmencie, który zajmuje się oddzieleniami przeciwpożarowymi - tłumaczył Kaczorowski.

Przypomniał, że od ponad 3 lat firma jest częœciš globalnego gracza Assa Abloy, który zajmuje się okuciami i zamkami.

- Jest to gracz większy, niż gracze nr 2, 3 i 4 razem wzięci – mówił.

Kaczorowski zaznaczył, że w Polsce Assa Abloy Mercor Doors ma 25 proc. udziału w rynku.

- Jesteœmy niekwestionowanym liderem w tej częœci Europy. Zatrudniamy ponad 350 osób – zdradził.

- 60 proc. naszej produkcji idzie na rynek polski. Jesteœmy też bardzo dużym graczem na rynku francuskim. Jesteœmy w Belgii, Luksemburgu czy krajach skandynawskich. OdnaleŸliœmy się tam bardzo dobrze – dodał.

W najbliższych dniach uruchomiony zostanie drugi zakład produkcyjny w Płocku.

- Będzie specjalizował się w drzwiach profilowych - zaznaczył Kaczorowski.

Wyjaœnił, że wymagania co do drzwi przeciwpożarowych sš jasno sprecyzowane przez wymogi prawne.

- Stawiamy sobie poprzeczkę bardzo wysoko, nie tylko na papierze. Jako jedyny producent w Polsce posiadamy własny piec, własne laboratorium – mówił.

- Testujemy swoje drzwi wczeœniej. Zanim będziemy się starali o akredytację produktu, to najpierw chcemy wiedzieć, że produkt spełnia nasze wymagania, które sš wyższe niż w przepisach – dodał.

Ciekawe jest, że atesty i wymagania sš różne w zależnoœci od krajów.

- Wielkim wyzwaniem jest dla nas nadal rynek niemiecki. Chcemy również tam zdobyć akredytację – zapowiedział Kaczorowski.

Wzrastajšca sprzedaż wynika z różnych aspektów.

- Stajšc się częœciš globalnego gracza otworzyły się dla nas rynki. Jesteœmy w stanie wykorzystać w 100 proc. nasze moce produkcyjne. Tu jest duże pole do poprawy. Mamy sygnały od klientów, że sš zainteresowani zwiększeniem zakupów u nas. To pokazuje, że nasze produkty cieszš się dużym uznaniem – tłumaczył goœć.

- W najbliższym czasie chcemy wprowadzić na rynek nowy produkt z wyższej półki. Powinno być spore zainteresowanie. Na razie nie mogę zdradzić, co to będzie – dodał.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL