Gość zaznaczył, że Cognitum stara się człowiekowi pomóc zrozumieć komputery i odwrotnie.
- Dzięki nam w bezpośrednim kontakcie z maszyną, używając kontrolowanego języka naturalnego (na razie angielskiego) każda osoba, która jest analitykiem potrafi wprowadzić zadanie dla maszyn, żeby one opracowały wynik - mówił Kanka.
- Brzmi to trywialnie, ale to, co dzisiaj widzimy jest opracowywaniem metodologii algorytmicznej. Musimy oprogramować cokolwiek wymyślimy, jakikolwiek algorytm czy model naukowy. My spowodowaliśmy, że analityk może napisać ten model w słowach – dodał.
Cognitum współpracuje m.in. z Airbusem.
- W tym projekcie wspieramy osoby serwisujące samoloty. Są to osoby, które szybko muszą odpowiedzieć na pytanie: jaka część się zepsuła, co z nią z robić i jakie powinny być kroki serwisowe. Nasz system pozwala, aby serwisanci wszystko mieli w jednym miejscu na urządzeniu przenośnym - tłumaczył Kanka.