#RZECZoBIZNESIE: Igor Chalupec: Chodzi o synergię RUCHu i Gremi Media

aktualizacja: 11.08.2017, 14:04
Foto: tv.rp.pl

W ostatnich zakupach akcji chodzi o synergię i wspólne przedsięwzięcia tych dwóch firm – mówi Igor Chalupec, główny akcjonariusz RUCH SA, gość programu Marcina Piaseckiego.

REDAKCJA POLECA

KCI SA, główny akcjonariusz Gremi Media SA, nabył 5 proc. udziałów w Lurena Investments, spółce holdingowej RUCH SA. Z kolei Loverose Ltd., spółka głównego akcjonariusza RUCH SA, zakupiła 5 proc. akcji Gremi Media SA.


- Odkładając na bok świat spółek celowych, organizmami gospodarczymi, które realnie funkcjonują na rynku jest RUCH SA i Gremi Media. W ostatnich zakupach akcji chodzi o synergię i wspólne przedsięwzięcia tych dwóch firm - tłumaczył Chalupec.

- Cieszę się, że ta transakcja doszła do skutku. Jest to kontynuacja tego tego, co robiliśmy od 2014 r. w e-Kiosku, gdzie jesteśmy partnerami – dodał.

Gość zaznaczył, że firmy współpracują intensywnie przy prenumeracie.

- Dla Gremi Media rynek prenumeraty odgrywa zdecydowanie większą rolę niż w przypadku innych wydawców – ocenił.

Przyznał, że na razie nie było rozmów o rozszerzeniu udziałów powyżej 5 proc.

- Zostawiamy to na przyszłość. Zobaczymy jakie będą pomysły prezesa Hajdarowicza na budowanie akcjonariatu Gremi - stwierdził Chalupec.

Sytuacja RUCHu

Gość wyjaśnił, że RUCH ma dwie podstawowe nogi biznesowe.

- Pierwsza to detal, czyli nasze sklepiki, kioski i saloniki prasowe. Jest to obszar w pełni zrestrukturyzowany, ze zreorganizowaną siecią i przygotowanym konceptem nowego formatu. Będzie on nawiązywał do tradycyjnego kiosku, jednocześnie wychodząc w sposób rewolucyjny naprzeciw najnowszym trendom konsumpcyjnym. Na razie więcej nie mogę na ten temat powiedzieć - zdradził Chalupec.

Drugi obszar to logistyka.

- Mieści się w tym kolportaż prasy, w którym mamy 30 proc. udziału w rynku. Jest to trudny obszar, który ciągle jest naszą bolączką. Wynika to ze spadków na rynku prasy, które są nieodwracalne. Stąd decyzja budowy drugiej części dywizji logistycznej, czyli obsługa e-commerce, Paczka w RUCHu i usługi logistyki kontraktowej. Tutaj mamy kilkukrotne przyrosty rok do roku. Budujemy tę dywizję w oparciu aktywa, które również służą do dystrybucji prasy - tłumaczył Chalupec.

Podkreślił, że RUCH jest trzecią największą firmą logistyczną w Polsce pod względem punktów dotarcia. - Te aktywa możemy wykorzystać do rozwoju nowych usług – ocenił.

Zaznaczył, że RUCH może być docelowo, niekoniecznie wyłącznym właścicielem biznesu detalicznego.

- Może być właścicielem większościowym, a nawet mniejszościowym, ale takim, który ma wpływ na to, co tam się dzieje – mówił.

Chalupec największy potencjał wzrostu widzi w logistyce i e-commerce, który się dynamicznie rozwija.

- Mamy niepowtarzalną sytuację i duże przewagi konkurencyjne, żeby przejąć obsługę znaczącej części tego rynku – ocenił.

- Startowaliśmy w sierpniu 2015 r. od zera. Dzisiaj już jesteśmy na poziomie blisko 2 proc. udziału w ryku. Rynek chcemy przejmować organicznie – dodał.

Komentarz dnia
Żródło: rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE