#RZECZoBIZNESIE: Tomasz Szypuła: Warszawa w końcu ma światowej klasy targi

Ptak Warsaw Expo może być najważniejszym ośrodkiem wystawienniczo-targowym w tej części Europy – mówi Tomasz Szypuła, prezes Ptak Warsaw Expo, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 04.08.2017 12:44 Publikacja: 04.08.2017 12:31

#RZECZoBIZNESIE: Tomasz Szypuła: Warszawa w końcu ma światowej klasy targi

Foto: tv.rp.pl

Gość zaznaczył, że targi to nie tylko kierunek komercyjny.

- Jest to również bardzo ważny czynnik społeczny. To miejsce promocji przedsiębiorstw i pokazywania tego, co najlepsze, np. innowacji – tłumaczył Szypuła.

Przypomniał, że do tej pory w Polsce funkcjonowały dwa ośrodki targowe z prawdziwego zdarzenia, w Poznaniu i Kielcach.

Zaznaczył, że Ptak Warsaw Expo jest młodą inicjatywą.

- Holding Ptak był bardziej znany z wielkiego centrum odzieżowego pod Łodzią (Ptak Fashion City – Miasto Mody). To centrum zainspirowało Antoniego Ptaka do rozszerzenia możliwości współpracy z polskimi przedsiębiorcami – mówił gość.

- Ptak Warsaw Expo podobnie jak Ptak Fashion City ma promować polskie przedsiębiorstwa. To jest główny cel działalności w Nadarzynie pod Warszawą. Chcemy w nowoczesny sposób prezentować dokonania polskiej gospodarki – dodał.

Szypuła zaznaczył, że z uwagi, iż Ptak Warsaw Expo jest młodym ośrodkiem, podgląda największych i najlepszych na świecie.

- Przede wszystkim targi niemieckie. Nie chcemy kopiować ich rozwiązań, ale czerpać najlepsze wzorce i przenosić na grunt krajowy – tłumaczył.

Podkreślił,że w Polsce, a przede wszystkim Warszawie, brakowało poważnego ośrodka wystawienniczo-kongresowego.

- W większości krajów na świecie targi są własnością miast albo regionów. Nie ma wiele prywatnego kapitału w targach. Są to ogromne inwestycje, łączą się z inwestycjami infrastrukturalnymi, które generują ogromne koszty. Do tej pory Warszawa nie miała takiego ośrodka i była wyjątkiem spośród krajów Europy – wyjaśnił.

- Teraz mamy ośrodek, który może być najważniejszym ośrodkiem wystawienniczo-targowym w tej części Europy – dodał.

Dla porównania, gdyby złączyć obiekty z Poznania i Kielc, to będą mniejsze niż Ptak Warsaw Expo.

- To pokazuje jak wielkie imprezy można robić w Polsce - ocenił Szypuła.

Wyjaśnił, że jeżeli polski przedsiębiorca chciałby zaprezentować swoje wyroby np. na targach w Hanowerze, to zapłaci za metr powierzchni wystawienniczej kilkakrotnie więcej.

- Do tego dochodzi logistyka, która generuje ogromne koszty. Tylko duże firmy stać na to – mówił.

- W Polsce musimy wytworzyć mechanizm i możliwości dla polskich przedsiębiorców, żeby w sposób nowoczesny mogli równie dobrze promować swoje wyroby jak na targach zagranicznych – dodał.

Gość przyznał, że do tej pory rynek targowy był trochę lekceważony.

- Nie docenialiśmy roli targów jaką mogą pełnić w gospodarce. Warto przypomnieć, że w latach 60. i 70. gospodarka niemiecka wyrosła w oparciu o targi. Tamte ośrodki powstały, żeby promować niemiecką gospodarkę, a nie polską. Teraz my musimy zacząć myśleć o tym, żeby położyć nacisk na możliwości promocji w kraju dla polskich przedsiębiorców i zagwarantować im międzynarodowy komponent odwiedzających – stwierdził.

Zaznaczył, że są obszary, w których Polska zaczyna być liderem na świecie.

- Najsilniejsze z nich mogłyby być podstawą, żeby stworzyć silną światową imprezę u nas – ocenił.

- Próbujemy w różnych branżach. W tym roku będzie ponad 25 imprez różnego rodzaju. Nie tylko przemysłowe, ale też skierowane do przeciętnego obywatela – dodał.

Gość zdradził, że w październiku zaprezentowana zostanie wystawa proobronna.

- Będzie można dotknąć najnowszy sprzęt wojskowy używany przez polską armię. Będzie również strefa dla zagranicznych producentów. Bardzo duża część imprezy będzie poświęcona edukacji, historii i patriotyzmowi. Kilkadziesiąt tys. mkw będzie poświęcone na rekonstrukcje, poczynając od bitwy pod Grunwaldem, aż po II wojnę światową – zachęcał do odwiedzenia.

Gość zaznaczył, że targi to nie tylko kierunek komercyjny.

- Jest to również bardzo ważny czynnik społeczny. To miejsce promocji przedsiębiorstw i pokazywania tego, co najlepsze, np. innowacji – tłumaczył Szypuła.

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Czego boją się polscy przedsiębiorcy? Już nie niestabilności politycznej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Coraz więcej Rosji na Węgrzech. Gazprom jest głównym sponsorem Ferencváros
Biznes
Wielka debata o przyszłości lasów. Ekolodzy i Lasy Państwowe przy jednym stole
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG