#RZECZoBIZNESIE: Paweł Brach: Dane o klientach to realne pieniądze

Tylko ok. 18 proc. polskich firm wykorzystuje właściwie dane, które gromadzi we własnych systemach – mówi Paweł Brach, wiceprezes TogetherData, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 12.07.2017 17:08 Publikacja: 12.07.2017 14:16

#RZECZoBIZNESIE: Paweł Brach: Dane o klientach to realne pieniądze

Foto: tv.rp.pl

Gość tłumaczył, że jego firma wspomaga przedsiębiorstwa w monetyzacji danych.

- Wiele firm od kilkunastu lat wdraża Big Data, czyli gromadzi wielkie zbiory danych i przetwarza je w swoich systemach. Niestety nie każda firma radzi sobie z tym, żeby te dane zmonetyzować, czyli przekształcić zbiory danych w realne pieniądze - mówił Brach.

Wyjaśnił, że chodzi o wykorzystanie danych do zbudowania większej wiedzy na temat swoich oraz potencjalnych klientów i przełożyć to na bardziej skuteczne procesy wewnątrz przedsiębiorstwa.

- Stworzenie pełnego obrazu klienta jest wysłuchaniem potrzeb tych osób. W wielu systemach gromadzimy różnego rodzaju dane. Zbierając je w jedno miejsce jesteśmy w stanie lepiej spersonalizować ofertę produktów i np. zadzwonić do konkretnej osoby, nie z przypadkową ofertą, tylko adresującą jego potrzeby. W tym pomagamy przedsiębiorstwom – mówił.

Gość podał przykład, że w jednym z największych banków w Polsce nie zdają sobie sprawy, iż ich klient, który posiada u nich np. rachunek, przegląda ofertę lokaty czy kredytu konsumpcyjnego na ich stronie. - Nie są w stanie wówczas zaadresować jego potrzeby i być może ten klient za chwilę zostanie przejęty przez konkurencyjny bank - tłumaczył Brach.

Pierwszym segmentem do którego dociera analiza danych to e-commerce, branża, która od dawna istnieje w internecie i musi wykorzystywać dane, które tam się pojawiają.

- To nie jest przypadek, że kiedy poszukujemy telewizora wyświetlają nam się reklamy telewizorów – zaznaczył.

Podkreślił, że e-commerce dobrze przetwarza i wykorzystuje dane internetowe.

- My skupiliśmy się na segmencie finansowym. Mimo, że jesteśmy postrzegani jako kraj, w którym banki są rozwinięte technologicznie, to jednak mają wiele problemów i trudności - ocenił Brach.

- Pomagamy bankom, firmom ubezpieczeniowym czy windykacyjnym, żeby optymalizować ich wewnętrzne procesy. Wtedy mogą skuteczniej funkcjonować – dodał.

Przyznał, że dynamika wzrostu TogetherData jest bardzo duża.

- Zaczynaliśmy jako mały startup w 2015 r. W tym momencie mamy ponad 50 pracowników i pierwsze miliony za sobą. Wypełniliśmy lukę zostawioną na rynku – mówił wiceprezes.

- Doprowadzamy do sytuacji, w której nasz klient widzi pieniądze, oszczędność i dodatkowe przychody wynikające z wykorzystania danych – dodał.

Gość zaznaczył, że jego firma otwarła już biuro w Ameryce Łacińskiej, gdzie widać podobne problemy klientów jak w Polsce.

- Zaczynamy wychodzić też na rynki europejskie – mówił.

Podkreślił, że tylko ok. 18 proc. polskich firm wykorzystuje właściwie dane, które gromadzi we własnych systemach, więc potencjał wzrostu jest bardzo duży.

Gość tłumaczył, że jego firma wspomaga przedsiębiorstwa w monetyzacji danych.

- Wiele firm od kilkunastu lat wdraża Big Data, czyli gromadzi wielkie zbiory danych i przetwarza je w swoich systemach. Niestety nie każda firma radzi sobie z tym, żeby te dane zmonetyzować, czyli przekształcić zbiory danych w realne pieniądze - mówił Brach.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Hubert Kamola został prezesem ZA Puławy
Biznes
Rosja kupiła już zachodnie części do samolotów bojowych za pół miliarda dolarów
Biznes
Pasjonaci marketingu internetowego po raz 22 spotkają się w Krakowie
Biznes
Legendarny szwajcarski nóż ma się zmienić. „Słuchamy naszych konsumentów”
Biznes
Węgrzy chcą przejąć litewskie nawozy. W tle oligarchowie, Gazprom i Orban