#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Konecki: Lodówka zastąpi telewizor

Możliwe, iż nie telewizor a lodówka z dużym wyświetlaczem będzie kiedyś centrum komunikacji i informacji w całym domu – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska, związku pracodawców AGD, gość Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 04.04.2017 14:30 Publikacja: 04.04.2017 14:24

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Konecki: Lodówka zastąpi telewizor

Foto: tv.rp.pl

<iframe src="http://get.x-link.pl/a1dfc28d-6f39-0983-e810-a03677d8dfe5,9915cfaf-2ff1-c18e-6eaa-a690ce79277c,embed.html" width="650" height="365" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen=""></iframe>

Gość przypomniał, że kilkanaście lat temu głównym centrum produkcji sprzętu AGD były Włochy, Niemcy, Francja. - Przez ostatnie lata te koncerny prowadzą proces przerzucania produkcji do Polski, co bardzo nas cieszy – mówił.

- Dawniej fabryki to były montownie, ale teraz coraz bardziej zaawansowany sprzęt jest montowany i później produkowany. Walczymy ze stereotypem montowni. To są fabryki z prawdziwego zdarzenia i wszystkim zapraszam do ich odwiedzenia – dodał.

Konecki zaznaczył, że doszliśmy do etapu, gdzie zapraszamy inwestycje nie tylko dotyczące fabryk i produkcji, ale też R&D, czyli wszystkich centrów badawczo-rozwojowych. - Już w Łodzi, Krakowie, Wrocławiu powstały takie centra i one kooperują z ośrodkami uniwersyteckimi – stwierdził.

- Czynnik ceny przestał mieć już znaczenie przy przenoszeniu fabryk. Taniej jest i w Rumunii, Bułgarii, a nawet w Turcji – dodał.

Konecki podkreślił, że Polska ma tradycje produkcji AGD. - Również mamy dobrą lokalizację i dlatego firma koreańska wybrała Polskę jako przedsionek na całą Europę. Mamy stabilną gospodarkę, dobre drogi i siłę roboczą, która może nie jest najtańsza, ale jest – wyliczał gość.

Amica zaczęła inwestować za granicą.

- Jako Polak jestem dumny z tego. Jako specjalista widzę, że jest w tym sens. Wypromować swoją markę na wielkich rynkach to niełatwe zadanie. Możliwe, że lepiej jest kupić firmę dystrybucyjną czy produkcyjną mającą własną markę i przez to stworzyć nowe kanały dystrybucji i sprzedaży dla swojej fabryki - tłumaczył Konecki.

Gość przyznał, że do końca nie wiadomo czemu po 5-6 latach bardzo wysokich wzrostów produkcji, dwucyfrowych nawet (średnio to był wzrost prawie 10 proc. rocznie), w zeszłym wzrost spadł do 1-2 proc. - To jest stosunkowo mało. W niektórych grupach produktowych zanotowaliśmy nawet spadek 5-6 proc. - mówił.


Konecki tłumaczył, że produkty AGD są coraz bardziej zaawansowane, chociaż cały czas mamy problem z tym, że jesteśmy postrzegani jako nudna branża. - Obecne produkty są nafaszerowane elektroniką, chociaż można też znaleźć wyroby podstawowe – mówił.

- Produkty technologicznie już mogą się ze sobą komunikować, tylko w Europie jesteśmy jeszcze z tym ostrożni. Konsument musi mieć korzyści z tego, muszą być dopracowane odpowiednie protokoły – dodał.

Konecki prognozował, że możliwe, iż nie telewizor a lodówka z dużym wyświetlaczem będzie kiedyś centrum komunikacji i informacji w całym domu. - Możliwe, że na drzwiach lodówki, oprócz oglądania telewizji, będziemy decydowali o innych urządzeniach domowych – mówił.

Gość podał, że średnia cena sprzętu kupowanego przez Polaków rośnie. - Przekonaliśmy Polaków, że warto zainwestować czasami 200-300 zł w sprzęt, który jest efektywny energetycznie. Warto działającą jeszcze lodówkę oddać do recyclingu i kupić taką, która zużywa 70 proc. mniej energii – stwierdził.

<iframe src="http://get.x-link.pl/a1dfc28d-6f39-0983-e810-a03677d8dfe5,9915cfaf-2ff1-c18e-6eaa-a690ce79277c,embed.html" width="650" height="365" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen=""></iframe>

Gość przypomniał, że kilkanaście lat temu głównym centrum produkcji sprzętu AGD były Włochy, Niemcy, Francja. - Przez ostatnie lata te koncerny prowadzą proces przerzucania produkcji do Polski, co bardzo nas cieszy – mówił.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Premier Australii o Elonie Musku: Arogancki miliarder, który myśli, że jest ponad prawem
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Deloitte obserwuje dużą niepewność w branży chemicznej
Biznes
Donald Tusk powoła rzecznika małych i średnich firm. Nieoficjalnie: Kandydatem Artur Dziambor
Biznes
Rekordowe straty Poczty Polskiej. Sytuacja jest coraz gorsza, prezes pisze list
Biznes
Nadchodzi koniec Ciechu. Grupa Sebastiana Kulczyka zmieni nazwę