Google we współpracy ze szwedzką firmą odzieżową H&M postanowił rozwiązać odwieczny problem kobiet, które narzekają co rano, że „nie mają się w co ubrać”. Teraz ich smartfon sam dopasuje dla nich strój na każdą okazję. Aplikacja mobilna Coded Couture będzie dostępna dla użytkowników Androida. Jej twórcami są Google oraz marka Ivyrevel, której głównym partnerem w zakresie strategii i produkcji jest H&M.

- Gdzie regularnie chodzisz zjeść obiad lub spotkać się ze znajomymi? Czy są to raczej zwyczajne czy formalne spotkania? Jaka jest zwykle pogoda, kiedy wychodzisz na zewnątrz? – pyta klientów Jeremy Brook, kreatywny partner biznesowy grupy Google, na internetowym blogu firmy. Tego typu informacje zbierane przez aplikację na naszym smartfonie będą przechodzić przez specjalny algorytm, który ma na celu stworzenie dla nas nowej kreacji, dopasowanej do naszych potrzeb. Spersonalizowaną odzież będzie można następnie zakupić.

Póki co aplikacja znajduje się w fazie próbnej i kampania marketingowa skierowana jest przede wszystkim do kobiet. Klientki sieci H&M będą niebawem mogły kupić zaprojektowaną specjalnie dla nich przez Google sukienkę.

Marka Ivyrevel powstała w ubiegłym roku w Sztokholmie, a jedną z jej założycielek jest popularna szwedzka blogerka, Kenza Zouiten. Od innych firm odzieżowych odróżnia się tym, że kładzie silny nacisk na wykorzystanie technologii podczas projektowania i produkcji ubrań oraz akcesoriów. Poza Coded Couture, spółka zamierza wejść w najbliższym czasie również w drugi innowacyjny projekt – planuje stworzyć modowe laboratorium Fashion Tech Lab, w którym będzie przeprowadzać eksperymenty z materiałami, elementami technologicznymi oraz dystrybucją.