Jak poinformowała PAP Katarzyna Cyran, specjalistka ds. rekrutacji w Shell Business Operations Kraków, jest to jeden z trzech największych tego typu ośrodków Shella na świecie. Krakowski tworzy zespół ok. 2,5 tys. pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie i wspieranie globalnych operacji biznesowych firmy z zakresu m.in.: finansów, księgowości, zaopatrzenia, zakupów, HR czy obsługi klienta.
„Ze względu na coraz większy zakres i poziom skomplikowania zadań wymagających wysokiej klasy specjalistów prowadzimy rekrutację obejmującą już nie tylko Kraków, ale też całą Polskę i region Europy Centralnej” - zaznaczyła.
Według przekazanych informacji spośród 2,5 tys. pracowników zatrudnionych w Krakowie ok. 10 proc. stanowią obcokrajowcy 30 narodowości. Ośrodek pracuje w 17 językach, w tym mało popularnych w Polsce, jak: niderlandzki, turecki czy węgierski.
Iwona Piórkowska, dyrektor działu zakupów w Shell Business Operations Kraków poinformowała PAP, że to ten powstały w 2007 r. dział w tym roku charakteryzował się największą dynamiką rozwoju. Obecnie otwarte są w nim rekrutacje na 150 stanowisk, głównie dla doświadczonych specjalistów.
Według przedstawionych danych koncern wydaje rocznie na zakupy materiałów i urządzeń niezbędnych do produkcji petrochemicznej ok. 55 mld dol., z czego około 2 mld dol. są rozdysponowywane przez krakowskie centrum.