Świat się zmienia, a wraz z nim my i nasze zwyczaje zakupowe. Jak dogonić stale zmieniającą się modę i zrozumieć współczesnego konsumenta? Odpowiedzi na to pytanie szuka agencja badawcza Mobile Institute, która opracowała zupełnie nowe podejście do myślenia o kliencie.
- Do tej pory większość badań była prowadzona według zmiennych demograficznych, które jak obserwujemy, coraz mniej tych konsumentów różnicują. Kobiety coraz częściej kupują samochody, mężczyźni się interesują kosmetykami czy byciem fit... Postanowiliśmy więc poszukać czegoś, co będzie bardziej generyczne i uniwersalne – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód.
Agencja Mobile Institute zauważyła, że większość naszych zachowań determinuje tak naprawdę budowa naszego mózgu, która ma niewiele wspólnego z takimi cechami, jak płeć czy wiek człowieka. To właśnie tym kryterium kieruje się firma przy segmentacji konsumentów. Stosuje przy tym trzy podstawowe „kolory konsumentów”, które obrazują ich zwyczaje zakupowe.
- Konsumenci niebiescy, na których mówimy też smart shoppers, to są osoby, które podejmują decyzje zakupowe bardzo analitycznie, porównują dużo ofert, optymalizują zakup – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód.