Getin Noble Bank przebudowuje sieć oddziałów

Getin kontynuuje przebudowę sieci, której głównym celem jest podniesienie standardów obsługi i poprawa jakości pracy doradców. Właśnie otwarto kolejne placówki w nowym formacie.

Publikacja: 20.10.2017 14:18

Getin Noble Bank przebudowuje sieć oddziałów

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

Bank realizuje zapowiedziany wiosną program reorganizacji sieci sprzedaży. Przebudowa lub przeniesienie lokalizacji obejmie 65 proc. sieci i ma zakończyć się w perspektywie 2,5 roku. Zmiany obejmą także sieć franczyzową. Bank planuje otwarcie ponad 60 nowych oddziałów w oparciu o ten model biznesowy. Przyjazna i funkcjonalna aranżacja nowopowstałych placówek ma zapewnić wyższy komfort zarówno klientom, jak i pracownikom banku. Bank ma około 200 własnych placówek i 200 franczyzowych.

- Koncentrujemy się przede wszystkim na zmianach jakościowych i funkcjonalnych. Kierując się różnymi potrzebami klientów chcemy zapewnić im najwyższą jakość obsługi w dogodnych lokalizacjach. Zależało nam, żeby spełnić oczekiwania tych, którzy preferują bezpośredni kontakt z doradcą oraz klientów, którzy chętniej korzystają z bankowości internetowej i mobilnej - mówi Iwona Rubanowicz, dyrektor Departamentu Optymalizacji Sieci Sprzedaży.

Getin Bank otworzył 16 października oddział w galerii Zielone Arkady w Bydgoszczy, a dwa dni później w galerii Wroclavia we Wrocławiu. W październiku otwarto też pierwszy oddział flagowy w Gdyni oraz placówkę typu high street w nowej lokalizacji w Pabianicach. W ramach optymalizacji sieci bank chce budować placówki w galeriach handlowych, mają być dużo bardziej widoczne. Jak przekonuje, lokalizacja placówek w galeriach handlowych zapewnia dłuższe godziny otwarcia i wpływa na zwiększenie dostępności placówek. Dodatkowo, we wszystkich nowopowstałych placówkach w centrach handlowych bank wprowadza automatyczną obsługę gotówkową, wyposażając oddziały w nowoczesne urządzenia dualne z funkcją bankomatu i wpłatomatu.

Z myślą o klientach, którzy chcą samodzielnie dokonywać transakcji dostępnych online przygotował specjalne strefy bankowości internetowej. Mają one umożliwiać łatwy dostęp do produktów i usług z oferty banku. Dodatkowo, aby zapewnić klientom dyskrecję podczas spotkania z pracownikiem banku, w placówkach wyodrębniono oddzielne salki do obsługi osób korzystających z oferty Getin Banku oraz bankowości osobistej i private banking.

W najbliższym czasie Getin Noble Bank planuje uruchomienie kolejnych oddziałów w centrach handlowych m.in. w Szczecinie, będący jednocześnie oddziałem flagowym, a także z początkiem nowego roku, w kolejnych miastach – Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Kielcach. Pierwsza placówka nowego typu została otwarta w czerwcu w galerii Warszawa Wileńska. We wrześniu otwarto także kolejny odział na warszawskiej Białołęce w Galerii Północnej.

Ostatnio bank notuje słabe wyniki (w niektórych kwartałach wręcz straty netto) z powodu dużych odpisów wartości kredytów mieszkaniowych (zarówno złotowych jak i walutowych) udzielonych do 2010 r. Jednak na ostatnim spotkaniu po prezentacji wyników za I półrocze zarząd wskazywał, że odpisy w przyszłym roku nie będą już tak duże, więc bank powinien wrócić do zyskowności.

Bank realizuje zapowiedziany wiosną program reorganizacji sieci sprzedaży. Przebudowa lub przeniesienie lokalizacji obejmie 65 proc. sieci i ma zakończyć się w perspektywie 2,5 roku. Zmiany obejmą także sieć franczyzową. Bank planuje otwarcie ponad 60 nowych oddziałów w oparciu o ten model biznesowy. Przyjazna i funkcjonalna aranżacja nowopowstałych placówek ma zapewnić wyższy komfort zarówno klientom, jak i pracownikom banku. Bank ma około 200 własnych placówek i 200 franczyzowych.

- Koncentrujemy się przede wszystkim na zmianach jakościowych i funkcjonalnych. Kierując się różnymi potrzebami klientów chcemy zapewnić im najwyższą jakość obsługi w dogodnych lokalizacjach. Zależało nam, żeby spełnić oczekiwania tych, którzy preferują bezpośredni kontakt z doradcą oraz klientów, którzy chętniej korzystają z bankowości internetowej i mobilnej - mówi Iwona Rubanowicz, dyrektor Departamentu Optymalizacji Sieci Sprzedaży.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem
Banki
Cezary Stypułkowski, prezes mBanku: Marne prawo, żadna sprawiedliwość, upadła moralność
Banki
Czy ratowanie Getin Noble Banku się zwróci? Potężne koszty