Zysk netto grupy Alior Banku w drugim kwartale 2015 roku wzrósł do 87,8 mln zł z 83,2 mln zł rok wcześniej i okazał się zgodny z oczekiwaniami rynku. Wynik odsetkowy banku był bliski prognozom, natomiast, znacznie poniżej oczekiwań wypadł wynik z opłat i prowizji. W całym pierwszym półroczu Alior zarobił 179 mln zł, o 18 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wynik odsetkowy wzrósł o 23 proc., co jak tłumaczy bank było konsekwencją nie tylko organicznego wzrostu portfela kredytów dla klientów, ale również przejęcia Meritum Banku. Wynik z opłat i prowizji spadł o 2,6 proc. Odpisy kredytowe banku wzrosły o 23 proc. , a bank podał, że szacowny wpływ przejęcia Meritum Banku na poziom odpisów w I półroczu 2015 r. wyniósł około 53 mln zł.

Na koniec czerwca 2015 r. liczba obsługiwanych klientów zwiększyła się do prawie 3 milionów, z czego około 2,8 mln to klienci indywidualni, a ponad 137 tys.

to klienci biznesowi. W ujęciu rok do roku liczba zwiększyła się o ponad 25%, z czego nieco ponad 13 proc. wzrost był efektem wzrostu organicznego. Najistotniejszym kanałem pozyskiwania klientów były: T-Mobile Usługi Bankowe (60 proc. oddziały Alior Banku (22 proc.) oraz Consumer Finance (18 proc. liczby klientów pozyskanych w pierwszej połowie 2015 r.). Bank spodziewa się, że łączna wartość kosztów integracji z Meritum Bankiem wyniesie w 50 mln zł. Natomiast wartość kosztów integracji poniesionych w I półroczu 2015 roku wyniosła 9,7 mln zł. Wartość synergii kosztowych uzyskanych w 2 kwartale 2015 r. ukształtowała się na poziomie 5 mln zł.

Bank jest w trakcie zmian właścicielskich. 30 maja 2015 r. miało miejsce zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji 25,26 proc. Alior Banku, należących do Carlo Tassara grupie PZU.