Pekao wskazuje, że szybko rośnie liczba dorosłych Polaków aspirujących do szeroko pojętego segmentu klientów zamożnych. W Polsce jest około 800 tys. osób z wolnymi środkami minimum 200 tys. zł, co stanowi 2,6 proc. populacji 31 mln dorosłych Polaków. Realizacja pozytywnych prognoz dotyczących rozwoju Polski w kolejnych latach - w tym dodatnie dynamiki PKB do 2021 r. - będzie dodatkowo wspierała dalszy wzrost liczby klientów zamożnych oraz gromadzonych przez nich oszczędności. Dlatego ten segment rynku będzie bardzo atrakcyjny w najbliższym czasie dla banków detalicznych szukających większych możliwości w obszarze wdrażania nowych produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych.

W Pekao klienci zaliczani do grupy zamożnych (mających ponad 200 tys. zł aktywów) odpowiadają za ponad 30 proc. posiadanych przez bank depozytów detalicznych i 50 proc. wolumenów funduszy inwestycyjnych. Jednak osoby te mają niską potrzebę korzystania z kredytów: wolumen pożyczek i kredytów hipotecznych udzielonych tej grupie stanowi jedynie 0,6 proc. całego portfolio kredytów banku. To wskazuje, że dla klienta zamożnego najważniejsze będą produkty i usługi wspierające zarządzanie wolnymi środkami oraz pozwalające osiągać wyższe dochody oszczędności lokowanych w banku.

Dlatego bank wprowadza nową ofertę Konto Świat Premium dedykowaną klientom zamożnym. Oparta jest o trzy filary: zindywidualizowaną obsługę, wymierne korzyści związane z codziennym bankowaniem oraz efektywne pomnażanie oszczędności, szczególnie ważne dla osób posiadających większe nadwyżki środków do ulokowania na różnych produktach. Posiadacze nowego konta będą mogli liczyć na dedykowanego doradcę, możliwość obsługi również przez specjalną infolinię, szereg usług i produktów oferowanych bezpłatnie lub na atrakcyjnych warunkach cenowych, a także wyższe oprocentowanie na lokatach oraz szeroką ofertę produktów inwestycyjnych, w tym rachunek maklerski w DM Pekao za darmo. Wkrótce oferta Świata Premium zostanie rozbudowana o usługę doradztwa inwestycyjnego.

- Klienci zamożni mają wysokie wymagania i my chcemy te wymagania spełniać, a nawet oferować więcej. Dlatego przygotowaliśmy propozycję, która do segmentu klientów zamożnych wprowadza usługi i produkty często zarezerwowane dotąd wyłącznie dla najbogatszych. Jestem przekonany, że nasi klienci to docenią – mówi Marek Tomczuk, wiceprezes Pekao.

Bank szacuje, że ma około 9 proc. udział w tym rynku klientów zamożnych. Celem do 2020 r. jest osiągnięcie 11-12 proc. udziału.