Czy poleciłeś kiedyś swój bank?

Instytucje finansowe muszą poprawiać obsługę, by utrzymać klientów. Coraz częściej prowadzą zaawansowane badania, a nawet neuromarketing.

Aktualizacja: 30.05.2016 06:11 Publikacja: 29.05.2016 21:00

Foto: Rzeczpospolita

Aż 41 proc. Polaków poleciłoby swój bank innym. Z badań Boston Consulting Group wynika, że najbardziej aktywna na tym polu jest grupa najmłodszych użytkowników usług bankowych, w wieku 18–24 lata. Tu aż 23 proc. osób rekomenduje swój bank, nawet gdy nie są o to pytani, a 65 proc. poleciło, gdy zostali zapytani.

Jednak to nie o nich najmocniej będą konkurować banki. Największym wyzwaniem są najbardziej dochodowi klienci – czyli osoby w wieku 35–44 lata. A w tej grupie zaledwie 21 proc. klientów rekomenduje swój bank, z czego tylko 12 proc. poleca nawet, gdy nie są o to pytani.

Pozostało 84% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Banki
Wakacje kredytowe mają zostać przedłużone. "Większość zagłosuje za tym pomysłem"
Banki
Kadrowa miotła dotarła do Banku Pekao. Kto zostanie prezesem?
Banki
Miotła kadrowa dotarła do Banku Pekao. Powołano nową radę nadzorczą
Banki
Szwajcaria nie chce powtórki z bankructwa Credit Suisse
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Banki
EBOR wyszedł zdecydowanie spod kreski w 2023 roku