#RZECZoBIZNESIE: Iwona Jarzębska: Lawinowo przybywa fascynatów bankowości mobilnej

Coraz częściej banki wprowadzają nowe funkcjonalności. Przez aplikację można kupować bilety, ubezpieczenia czy płacić za parking – mówi Iwona Jarzębska, dyrektor w Banku Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 27.02.2018 12:39 Publikacja: 27.02.2018 12:30

#RZECZoBIZNESIE: Iwona Jarzębska: Lawinowo przybywa fascynatów bankowości mobilnej

Foto: tv.rp.pl

Mobilne bankowanie przez telefon to obecnie krzyk mody. Polacy powszechnie korzystają z aplikacji bankowych.

- 9 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej. To jest olbrzymia skala. Z roku na rok liczba fascynatów tą formą bankowania wzrasta. W Banku Millennium w 2017 r. odnotowaliśmy prawie 40 proc. wzrost liczby klientów, którzy chcą korzystać z banku przez komórkę - mówiła Jarzębska.

- W ten sposób można załatwić nie tylko sprawy związane z zarządzaniem finansami. Coraz częściej banki wprowadzają nowe funkcjonalności. Można kupować bilety, ubezpieczenia czy płacić za parking – dodała.

Bank Millennium zapytał Polaków jak za 10 lat chcą bankować.

- To badanie pokazuje, że aplikacje bankowe mogą stać się integratorem usług bankowych i pozabankowych. Polacy wyobrażają sobie, że za 10 lat 40 proc. z nich będzie codziennie korzystało z bankowej aplikacji mobilnej. Wpisze się ona w codzienny rytuał i będzie towarzyszem dnia. Liczba osób w ogóle nie korzystających z takich aplikacji zmniejszy się z 32 proc. do kilkunastu – tłumaczyła gość.

Coraz bardziej popularne jest zakładanie lokat i korzystanie z kredytów. - Za 10 lat 90 proc. Polaków wyobraża sobie, że przez aplikację mobilną będzie brało pożyczkę czy kupowało jednostki funduszy inwestycyjnych – podała.

Jarzębska przyznała, że kontakt z żywym człowiekiem w placówkach bankowych wciąż będzie. - Będzie on dotyczył ważnych życiowych kwestii jak inwestowanie dużej kwoty czy zaciągnięcie kredytu hipotecznego – oceniła.

- Proste aktywności będą realizowane przez aplikacje, ewentualnie w ogóle w internecie – dodała.

Jarzębska wyjaśniła, że bank w XXI wieku poza usługami bankowymi będzie oferował inne usługi, które są ważne dla klientów. - Stanie się partnerem dnia codziennego. Wykorzystanie aplikacji bankowej będzie szerokie – mówiła.

Mobilne bankowanie przez telefon to obecnie krzyk mody. Polacy powszechnie korzystają z aplikacji bankowych.

- 9 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej. To jest olbrzymia skala. Z roku na rok liczba fascynatów tą formą bankowania wzrasta. W Banku Millennium w 2017 r. odnotowaliśmy prawie 40 proc. wzrost liczby klientów, którzy chcą korzystać z banku przez komórkę - mówiła Jarzębska.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Zysk Pekao wyraźnie powyżej oczekiwań. Mocny początek roku
Banki
Lista hańby. Największe banki UE wciąż wspierają rosyjską wojnę
Banki
Lepszy początek roku Deutsche Banku, gorszy BNP Paribas
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO