#RZECZoBIZNESIE: Iwona Jarzębska: Niebawem robot doradzi przy inwestowaniu pieniędzy

Polacy mają apetyt na innowacje i wykorzystywanie coraz nowszych rozwiązań technologicznych – mówi Iwona Jarzębska, Bank Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 25.01.2018 13:17 Publikacja: 25.01.2018 12:59

#RZECZoBIZNESIE: Iwona Jarzębska: Niebawem robot doradzi przy inwestowaniu pieniędzy

Foto: tv.rp.pl

„Finanse przyszłości", najnowsze badanie Banku Millennium miało odpowiedzieć na pytanie, co Polacy sądzą o przyszłości banków, jak widzą banki i usługi bankowe za 10 lat.

- Okazuje się, że klienci oczekują, iż będzie jeszcze większa automatyzacja operacji bankowych. Placówki bankowe zostaną, ale będą miały bardziej zautomatyzowaną formę - mówił Jarzębska.

Przyznała, że generalnie chcemy bankować w komórce.- Jesteśmy bardzo otwarci na kolejne nowości związane z wprowadzaniem innowacji i technologii. Mamy nadal apetyt na innowacje i wykorzystywanie coraz nowszych rozwiązań technologicznych – tłumaczyła. Gość zaznaczyła, że technologią przyszłości jest sztuczna inteligencja. - Na forum ekonomicznym w Davos jeden z szefów wielkiej technologicznej firmy powiedział, że sztuczna inteligencja być może zmieni świat bardziej niż elektryczność – przypomniała.

Podkreśliła, że coraz szersze zastosowanie będzie miało robo?doradztwo.

- Dzisiaj pytamy doradcę w placówce jak można zainwestować pieniądze. W niedalekiej przyszłości będą to doradcy cyfrowi. Systemy informatyczne, dzięki sztucznej inteligencji i odpowiednim algorytmom, będą proponowały konkretne rozwiązania – tłumaczyła.

Bank Millennium testuje już rozwiązanie robo-doradcy.

- Nasi klienci mogą inwestować swoje fundusze dzięki platformie internetowej, ale sami podejmują decyzje. W niedalekiej przyszłości propozycje konkretnej inwestycji będzie składał cyfrowy doradca - zdradziła Jarzębska.

Na razie 60 proc. społeczeństwa nie jest skłonne korzystać z usług robo-doradcy. - Polacy deklarują jednak, że za 10 lat ponad 35 proc. będzie gotowych korzystać z takiej rady – podała gość.

- Polacy są otwarci na kolejne nowinki technologiczne i są gotowi na korzystanie z nich w codziennym bankowaniu – dodała.

Pojawiają się inne firmy, które będą konkurencją banków w przyszłości. - Klienci myślą o tym, że mogą za jakiś czas logować się do banku poprzez platformy społecznościowe - mówiła Jarzębska.

- Jest tendencja, żeby to banki próbowały utrzymywać pierwszy kontakt z klientami. My np. stworzyliśmy platformę smartshoppingową goodie – dodała.

Przyznała, że banki zdają sobie sprawę z tego, iż będą konkurowały z wielkimi firmami technologicznymi, albo małymi fintechami.

„Finanse przyszłości", najnowsze badanie Banku Millennium miało odpowiedzieć na pytanie, co Polacy sądzą o przyszłości banków, jak widzą banki i usługi bankowe za 10 lat.

- Okazuje się, że klienci oczekują, iż będzie jeszcze większa automatyzacja operacji bankowych. Placówki bankowe zostaną, ale będą miały bardziej zautomatyzowaną formę - mówił Jarzębska.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Wakacje kredytowe mają zostać przedłużone. "Większość zagłosuje za tym pomysłem"
Banki
Kadrowa miotła dotarła do Banku Pekao. Kto zostanie prezesem?
Banki
Miotła kadrowa dotarła do Banku Pekao. Powołano nową radę nadzorczą
Banki
Szwajcaria nie chce powtórki z bankructwa Credit Suisse
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Banki
EBOR wyszedł zdecydowanie spod kreski w 2023 roku