Klienci korzystają na swoich telefonach zarówno z aplikacji IKO, jak i mobilnego serwisu iPKO oraz jego pełnej wersji. Z każdym kolejnym kwartałem liczba klientów, którzy aktywnie korzystają z kanałów cyfrowych w kontakcie z PKO BP, systematycznie rośnie. Wśród prawie 2 milionów osób, które w IV kwartale 2016 roku zalogowały się do banku z urządzeń mobilnych, 37 proc. stanowią użytkownicy IKO (wzrost o 29 pp. kw./kw.).

- PKO BP konsekwentnie buduje swoją obecność w kanałach cyfrowych i stale inwestuje w ich rozwój. W ostatnich latach uruchomiliśmy nową bankowość internetową iPKO, w tym w wersji mobilnej i wydaliśmy całkowicie nową wersję aplikacji mobilnej IKO. Dzięki tym inwestycjom, ale też stałemu promowaniu nowoczesnych sposobów kontaktu z bankiem wśród klientów, jesteśmy największym mobilnym i internetowym bankiem w Polsce – mówi Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO BP. Dodaje, że celem banku jest dalsze zwiększanie aktywności klientów w kanałach cyfrowych. Spodziewa się, że na koniec 2017 roku z urządzeń mobilnych będzie się logować około 2,5 miliona osób w kwartale.

Dynamicznie rośnie też liczba osób, które aktywują IKO na swoich telefonach - w grudniu PKO BP informował o przekroczeniu miliona aktywacji aplikacji IKO, co jest wynikiem dotychczas nieosiągalnym na polskim rynku. Spośród użytkowników IKO ponad 2 proc. osób korzysta z dostępu do banku wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Zdaniem banku okazuje to, że IKO jest już w pełni funkcjonalnym i wszechstronnym narzędziem do zarządzania finansami i dokonywania operacji finansowych. Można się spodziewać, że ten trend będzie się umacniał i że klienci coraz chętniej będą chcieli bankować tylko przy użyciu telefonu.

Mobilność oraz coraz szerszy dostęp do kanałów cyfrowych wpływają też na rosnącą popularność bankowych urządzeń samoobsługowych, w tym w szczególności wpłatomatów. Idąc tym tropem PKO BP, który dysponuje jedną z największych w Polsce siecią ponad 800 wpłatomatów, wprowadził pod koniec 2016 roku po raz pierwszy na polskim rynku możliwość dokonywania mobilnych wpłat gotówki na numer telefonu powiązany z aplikacją IKO za pomocą kodów BLIK.