#RZECZoBIZNESIE: Artur Żurek: Oddziały bankowe nie znikną

Ludzie potrzebują miejsca, do którego można pójść i wyjaśnić ważne finansowe kwestie – mówi Artur Żurek, Dyrektor Departamentu Wspomagania i Optymalizacji Sieci Bankowości Detalicznej Banku Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 10.01.2018 13:59 Publikacja: 10.01.2018 13:18

#RZECZoBIZNESIE: Artur Żurek: Oddziały bankowe nie znikną

Foto: tv.rp.pl

Oddziałów bankowych jest coraz mniej. - W ostatnim roku ubyło ponad 500 placówek bankowych w całej Polsce - podał Żurek. - Czasy się zmieniają i widać, że jesteśmy w cyfrowej erze popularyzacji aplikacji mobilnych. To ma wpływ również na bankowość, która jest jednym z liderów cyfryzacji. Poprzez smartfon można dzisiaj załatwić wiele rzeczy – dodał.

Podkreślił, że jednak oddziały bankowe nie znikną. - Klienci mają wyraźną potrzebę, żeby oddziały funkcjonowały. Ta potrzeba będzie kontynuowana w najbliższych latach. Ludzie potrzebują miejsca, do którego można pójść i wyjaśnić ważne finansowe kwestie – tłumaczył gość.

Ponad 99 proc. przelewów i 80 proc. lokat terminowych w Banku Millennium realizowanych jest przez kanały elektroniczne.

Jednak w ciągu ostatniego roku prawie 80 proc. klientów odwiedziło oddział fizyczny. - Jedna czwarta zrobiła to w ciągu ostatniego miesiąca. Wyraźnie widać, że wciąż jest potrzeba klientów, żeby szukać kontaktu z doradcą – mówił Żurek.

Przyznał, że proste transakcje migrują do kanałów elektronicznych, ale jest szereg usług, które są dla klientów ważne. - Np. lokowanie oszczędności, często całego życia, podejmowanie decyzji inwestycyjnych, finansowanie zakupu mieszkania. Kupując mieszkanie chcemy mieć pewność, że wszystko je dopilnowane. Komfort, że ktoś to sprawdzi ma ogromną wartość dla klienta – ocenił.

Bank w badaniu zapytał klientów jak wyobrażają sobie funkcjonowanie i rolę placówek bankowych za 10 lat.

- 90 proc. klientów stwierdziło, że w przyszłości placówki bankowe będą w pełni zautomatyzowane. To jest zaskakujące, bo do takiego kontaktu nie potrzebny jest oddział – stwierdził Żurek.

- Klienci nie przychodzą do banku po to, żeby stanąć przed maszyną i wykonywać te same operacje, które mogą robić w domu przez komputer. Oni tam idą, żeby porozmawiać z człowiekiem – dodał.

Oddziałów bankowych jest coraz mniej. - W ostatnim roku ubyło ponad 500 placówek bankowych w całej Polsce - podał Żurek. - Czasy się zmieniają i widać, że jesteśmy w cyfrowej erze popularyzacji aplikacji mobilnych. To ma wpływ również na bankowość, która jest jednym z liderów cyfryzacji. Poprzez smartfon można dzisiaj załatwić wiele rzeczy – dodał.

Podkreślił, że jednak oddziały bankowe nie znikną. - Klienci mają wyraźną potrzebę, żeby oddziały funkcjonowały. Ta potrzeba będzie kontynuowana w najbliższych latach. Ludzie potrzebują miejsca, do którego można pójść i wyjaśnić ważne finansowe kwestie – tłumaczył gość.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
EBC zażądał od dwóch wielkich banków, by wycofały się z Rosji. Ostatnie ostrzeżenie
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Banki
Największy bank USA pozwał drugi bank Rosji. Groźba konfiskaty blisko 10 mld dolarów
Banki
Wakacje kredytowe mają zostać przedłużone. "Większość zagłosuje za tym pomysłem"
Banki
Kadrowa miotła dotarła do Banku Pekao. Kto zostanie prezesem?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Banki
Miotła kadrowa dotarła do Banku Pekao. Powołano nową radę nadzorczą