Banki wciąż będą sporo wydawać na reklamę

Pod względem wydatków reklamowych branża finansowa pozostanie w czołówce, obok firm farmaceutycznych i handlowych.

Aktualizacja: 09.01.2018 20:25 Publikacja: 09.01.2018 20:00

Foto: Fotorzepa/Dariusz Gorajski

– Sektor finansowy jest jednym z wysoko marżowych rynków, które na pozyskanie jednego lojalnego klienta mogą przeznaczyć duże pieniądze. Sprzedanie produktu z wysoką marżą, obarczonego umową zmuszającą do lojalności na kilka lat, jak w przypadku kredytów hipotecznych czy leasingu, daje duże możliwości w zakresie reklamy – mówi dr Szymon Wierciński, ekspert w dziedzinie strategii e-biznesu z Akademii Leona Koźmińskiego.

Jego zdaniem łączna suma wydatków banków na reklamę raczej nie spadnie wraz z postępującą konsolidacją sektora. – Wystarczy spojrzeć na branżę telefonii komórkowej. Tam panuje oligopol, trwa zacięta walka między czterema dominującymi na polskim rynku graczami – dodaje Wierciński. Mimo tego wydatki reklamowe tych firm są duże.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Banki
Zysk Pekao wyraźnie powyżej oczekiwań. Mocny początek roku
Banki
Lista hańby. Największe banki UE wciąż wspierają rosyjską wojnę
Banki
Lepszy początek roku Deutsche Banku, gorszy BNP Paribas
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił