Ostatni tydzień upływa pod znakiem wielkich awarii w polskiej bankowości. Wczoraj mBank zmagał się z problemami z bankowością internetową i mobilną, a kilka dni temu ING Bank Śląski doświadczył dysfunkcji systemu VISA, przez którą klienci nie mogli korzystać z kart płatniczych. Dziś ING walczy z kolejną awarią – już od godziny 9.00 wielu klientów donosi, że nie jest w stanie dostać się do swojego konta poprzez stronę internetową czy aplikację mobilną.

ING Bank Śląski potwierdził trwanie awarii i zapewnił, że pracuje nad jej usunięciem. - Obecnie występują trudności z prawidłowym działaniem naszej bankowości internetowej oraz urządzeń tj. bankomaty / wpłatomaty. Zgłosiliśmy już ten problem. Nasi informatycy pracują nad najszybszym usunięciem tej usterki. Jeszcze nie wiemy, kiedy wszystko wróci do normy – poinformował bank na mediach społecznościowych.

Awaria dotknęła następujących usług: systemu bankowości internetowej Moje ING i aplikacji mobilnej Moje ING mobile, płatności za zakupy internetowe, bankomatów i wpłatomatów ING Banku Śląskiego i Systemu Makler.

Problem rozwiązany

Po godzinie 11 bank ogłosił, że awaria została usunięta i przywrócono działanie wszystkich usług banku.

„W godzinach przedpołudniowych mieliśmy problem z działaniem systemów informatycznych, przez co nasi klienci mogli napotykać na trudności z korzystaniem z niektórych usług banku. Problem został usunięty i wszystkie usługi powinny działać prawidłowo” – czytamy na stronie ING Banku Śląskiego.