#RZECZoBIZNESIE: Artur Kulesza: Banki są blisko lepszego poznania klientów

Personalizacja w nowym wydaniu oznacza dostarczenie odpowiedniego produktu w odpowiednim miejscu i czasie – mówi Artur Kulesza, Dyrektor Departamentu Relacji Inwestorskich, Bank Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 21.12.2017 12:32 Publikacja: 21.12.2017 12:29

#RZECZoBIZNESIE: Artur Kulesza: Banki są blisko lepszego poznania klientów

Foto: tv.rp.pl

Strategie banków ogłaszane są dosyć często. - Jest to związane z tym, że przyspiesza otoczenie bankowe i wszystkich sektorów - mówił Kulesza. - Przykładem mogą być wielkie rewolucje przemysłowe i to, jak się skraca czas pomiędzy nimi. Między wiekiem pary i elektryczności minęło ok. 160 lat. Kolejna rewolucja przyszła po kolejnych 80 latach. W tej chwili mamy rewolucję przemysłu 4.0, a minęło 40 lat od wynalezienie komputera. Jeżeli w tym tempie będzie się skracał czas, osoby, które dzisiaj się rodzą, gdy będą dorosłe, będziemy mieli rewolucję 5.0. Jako bank jesteśmy w centrum tych rewolucji, szczególnie ostatnich, cyfrowych. Dlatego przyspieszamy – dodał.

Przyznał, że jako Bank Millennium mają 3-letni cykl strategii. - Cyfryzacja i digitalizacja to sedno obecnej strategii. Jest to oś przewodnia, bo zmieniają się potrzeby i klient. Ważne jest dopasowywanie produktów do oczekiwań klientów – tłumaczył

- Chodzi o lepsze poznanie klienta i dopasowanie dla niego oferty. Jako bank nie produkujemy nic trwałego, tylko przetwarzamy dane – dodał.

Kulesza przyznał, że bank jest blisko lepszego poznania i segmentacji klientów. - Do tej pory była segmentacja np. według zasobności portfela (klient prestiżowy, średni i masowy). Od tego się od chodzi. Teraz poznaje się zachowania klienta. Nowa technologia pozwala wiedzieć, kto w danym momencie może potrzebować danego produktu. Np. będziemy mogli wkrótce zaproponować komuś ubezpieczenie na podróż w momencie, kiedy klient jest na lotnisku – tłumaczył.

Podkreślił, że personalizacja w nowym wydaniu oznacza dostarczenie odpowiedniego produktu w odpowiednim miejscu i czasie.

Kulesza zaznaczył, że sektor bankowy jest jednym z najbardziej regulowanych sektorów, nie tylko z poziomu krajowego.- W przyszłym roku wchodzi w życie parę bardzo ważnych dyrektyw europejskich. PSD 2 otwiera otwartą bankowość. Możliwość korzystania z danych w banku przez inne banki, a nawet inne podmioty trzecie. Zapewnieniu bezpieczeństwa służą przepisy o ochronie danych osobowych jak RODO – mówił.

- Te dyrektywy to dla nas wyzwanie. Dzięki PSD 2 podmiot, który jest lepszy w relacjach z klientem, ma szansę wykorzystać tę dyrektywę na swoją korzyść – dodał.

Strategie banków ogłaszane są dosyć często. - Jest to związane z tym, że przyspiesza otoczenie bankowe i wszystkich sektorów - mówił Kulesza. - Przykładem mogą być wielkie rewolucje przemysłowe i to, jak się skraca czas pomiędzy nimi. Między wiekiem pary i elektryczności minęło ok. 160 lat. Kolejna rewolucja przyszła po kolejnych 80 latach. W tej chwili mamy rewolucję przemysłu 4.0, a minęło 40 lat od wynalezienie komputera. Jeżeli w tym tempie będzie się skracał czas, osoby, które dzisiaj się rodzą, gdy będą dorosłe, będziemy mieli rewolucję 5.0. Jako bank jesteśmy w centrum tych rewolucji, szczególnie ostatnich, cyfrowych. Dlatego przyspieszamy – dodał.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
EBC zażądał od dwóch wielkich banków, by wycofały się z Rosji. Ostatnie ostrzeżenie
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Banki
Największy bank USA pozwał drugi bank Rosji. Groźba konfiskaty blisko 10 mld dolarów
Banki
Wakacje kredytowe mają zostać przedłużone. "Większość zagłosuje za tym pomysłem"
Banki
Kadrowa miotła dotarła do Banku Pekao. Kto zostanie prezesem?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Banki
Miotła kadrowa dotarła do Banku Pekao. Powołano nową radę nadzorczą