Bank Millennium wprowadził usługę „faktury i rachunki”.
- Jest to usługa, która niedługo będzie dostępna szeroko na rynku międzybankowym, również w innych bankach. Jest to ułatwienie sposobu opłacania rachunków poprzez osoby fizyczne, ale też ma ułatwić pracę wystawcom tych rachunków - tłumaczyła Postek.
Przypomniała, że we wrześnie Krajowa Izba Rozliczeniowa rozliczyła 143 mln płatności uznaniowych, z czego 132 mln to były przelewy krajowe. - Mamy do czynienia z ogromnym rynkiem na którym możemy zaproponować ułatwienia – oceniła.
Gość tłumaczyła, że każdy z nas korzysta prawdopodobnie z elektronicznego biura obsługi klienta, loguje się do serwisu wystawcy faktur, opłaca ją miesięcznie. - Banki oferują polecenie zapłaty, ale nie jest to popularne. Mamy zlecenia stałe, cykliczne obciążenie kart. Ułatwienia po stronie wystawców faktur i płatników realizowane są w równoległych strumieniach. Usługa „faktury i rachunki” łączy te 2 strumienie. Daje korzyść zarówno wystawcy faktury, jak i płatnikowi. Umożliwia wystawcy rachunku umieszczenie informacji o tejże, bezpośrednio w bankowości elektronicznej płatnika, czyli tam gdzie płatność się realizuje - mówiła Postek.