#RZECZoBIZNESIE: Marta Postek: Wszelkie rachunki będą czekać w bankowości internetowej

Możemy sobie wyobrazić świat, gdzie nie logujemy się do eBOKów, nie sprawdzamy w telefonie SMS od dostawcy, nie szukamy w mailach faktury, tylko logujemy się do bankowości internetowej, a tam czekają na nas gotowe formularze – mówi Marta Postek, Dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej, Bank Millennium, gość Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 03.11.2017 13:51 Publikacja: 03.11.2017 13:48

#RZECZoBIZNESIE: Marta Postek: Wszelkie rachunki będą czekać w bankowości internetowej

Foto: tv.rp.pl

Bank Millennium wprowadził usługę „faktury i rachunki”.

- Jest to usługa, która niedługo będzie dostępna szeroko na rynku międzybankowym, również w innych bankach. Jest to ułatwienie sposobu opłacania rachunków poprzez osoby fizyczne, ale też ma ułatwić pracę wystawcom tych rachunków - tłumaczyła Postek.

Przypomniała, że we wrześnie Krajowa Izba Rozliczeniowa rozliczyła 143 mln płatności uznaniowych, z czego 132 mln to były przelewy krajowe. - Mamy do czynienia z ogromnym rynkiem na którym możemy zaproponować ułatwienia – oceniła.

Gość tłumaczyła, że każdy z nas korzysta prawdopodobnie z elektronicznego biura obsługi klienta, loguje się do serwisu wystawcy faktur, opłaca ją miesięcznie. - Banki oferują polecenie zapłaty, ale nie jest to popularne. Mamy zlecenia stałe, cykliczne obciążenie kart. Ułatwienia po stronie wystawców faktur i płatników realizowane są w równoległych strumieniach. Usługa „faktury i rachunki” łączy te 2 strumienie. Daje korzyść zarówno wystawcy faktury, jak i płatnikowi. Umożliwia wystawcy rachunku umieszczenie informacji o tejże, bezpośrednio w bankowości elektronicznej płatnika, czyli tam gdzie płatność się realizuje - mówiła Postek.

- Możemy sobie wyobrazić świat, gdzie nie logujemy się do eBOKów, nie sprawdzamy w telefonie SMS od dostawcy, nie szukamy w mailach faktury, tylko logujemy się do bankowości internetowej, a tam czekają na nas gotowe formularze, które wystarczy opłacić jednym kliknięciem – dodała.

Postek jest przekonana, że również dla wystawców faktur będzie to usługa ciekawa. - Z ich punktu widzenia skraca się droga przekazania informacji do płatnika. Przełoży się to na szybszy spływ płatności, w poprawnych kwotach, z poprawnymi tytułami, na poprawne rachunki – mówiła.

Bank Millennium wprowadził usługę „faktury i rachunki”.

- Jest to usługa, która niedługo będzie dostępna szeroko na rynku międzybankowym, również w innych bankach. Jest to ułatwienie sposobu opłacania rachunków poprzez osoby fizyczne, ale też ma ułatwić pracę wystawcom tych rachunków - tłumaczyła Postek.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem