#RZECZoBIZNESIE: Magdalena Macko: Myślenie projektowe pomaga w słuchaniu klienta

W Polsce bardzo długo patrzyliśmy, co się dzieje na zachodzie i robiliśmy coś taniej, efektywniej i lepiej. W tym momencie bankowość jest w takim momencie, że musimy zacząć coś wymyślać i tworzyć – mówi Magdalena Macko, Dyrektor Departamentu Jakości, Bank Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Publikacja: 22.06.2017 12:48

#RZECZoBIZNESIE: Magdalena Macko: Myślenie projektowe pomaga w słuchaniu klienta

Foto: tv.rp.pl

Macko wyjaśniła, że myślenie projektowe (design thinking) to metoda pracy, która umożliwia dojście do innowacji.

- Myślenia projektowe daje biznesowi pewność, że dojdziemy do jakiegoś rozwiązania – mówiła.

Zaznaczyła, że myślenie projektowe ma 3 podstawowe zasady.

- Najważniejsza jest taka, że trzeba oprzeć się o potrzeby użytkownika. Później jest praca interdyscyplinarna, a banki to są ogromne instytucje, które nazywane są silosami. Ważne jest też, żeby rozwiązanie, które się wdraża z największym prawdopodobieństwem było rozwiązaniem dobrym – tłumaczyła.

- Myślenie projektowe zakłada dużo prototypowania i sprawdzania hipotez – dodała.

Jednym z projektów przy którym Bank Millennium używał myślenia projektowego jest platforma smartshoppingowa goodie.

- Jest to platforma, która integruje zniżki dla klientów z których mogą korzystać w różnych sklepach i u usługodawców - mówiła Macko.

- Jest to usługa obok bankowości, bo wierzymy w to, że bankowość to nie jest cel sam w sobie. Nie przychodzimy do banku bo chcemy z niego korzystać, tylko np. zapłacić za pewne rzeczy. Wykorzystujemy myślenie projektowe, żeby móc różne potrzeby naszych klientów spełniać – dodała.

Przyznała, że wdrożenie myślenia projektowego z perspektywy czasu nie było trudne.

- Czuliśmy, że musimy znaleźć nową metodę – mówiła.

Macko wyjaśniła, że myślenie projektowe to przeciwieństwo kopiowania (copy thinking).

- W Polsce bardzo długo mieliśmy możliwość, że mogliśmy kopiować. Patrzyliśmy co się dzieje na zachodzie i robiliśmy coś taniej, efektywniej i lepiej. W tym momencie bankowość jest w takim momencie, że musimy zacząć coś wymyślać i tworzyć – tłumaczyła.

- My to robimy przez myślenie projektowe. Zrobiliśmy kilka projektów i ta metoda rozszerza się w całym banku – dodała.

Przyznała, że to ma też dobry wpływ na kulturę organizacyjną samej firmy.

- Myślenia projektowe pomaga w słuchaniu klientów, z czym mają problem wielkie firmy. Poza tym uczy pokory, współpracy i pobudza kreatywność – podsumowała.

Macko wyjaśniła, że myślenie projektowe (design thinking) to metoda pracy, która umożliwia dojście do innowacji.

- Myślenia projektowe daje biznesowi pewność, że dojdziemy do jakiegoś rozwiązania – mówiła.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem