Wytwórcy płytek ceramicznych w Polsce liczą, że najbliższe kilka lat przyniesie im wzrost sprzedaży zarówno na rynku krajowym, jak i poza naszymi granicami. Pod względem wartości zrealizowanej produkcji oraz sprzedaży ubiegły rok można zresztą uznać za względnie dobry.
Z danych Eurostatu wynika, że nad Wisłą wyprodukowano płytki ceramiczne o wartości 525,6 mln euro. To o 3,2 proc. więcej niż w 2015 r. Lepszy wynik udało się osiągnąć pomimo niewielkiego spadku produkcji w ujęciu wolumenowym. To zapewne rezultat zmieniających się na rynku trendów, które powodują, że klienci coraz częściej kupują produkty lepszej jakości i tym samym droższe.
Widać to również po dość mocno rosnącej wartości eksportu oraz importu. W ubiegłym roku na rynki zagraniczne trafiły płytki o wartości 252,9 mln euro. To oznaczało wzrost eksportu o 11,4 proc. W tym czasie import wzrósł o 8,1 proc. Tym samym osiągnął wartość 170,5 mln euro.
Wzrosną moce
– Grupa Cersanit w ciągu kolejnych dwóch lat zamierza zwiększyć udział sprzedaży w wyższych segmentach cenowych. Zaplanowane zostały inwestycje dostosowujące moce produkcyjne do strategii asortymentowej grupy, m.in. montaż oraz uruchomienie linii produkcyjnej „Continua+" – mówi Agnieszka Mazur, globalny dyrektor marketingu Cersanitu. Dodaje, że pozwoli to na sprzedaż, od II połowy przyszłego roku, płytek gresowych wielkoformatowych.