Wielcy mistrzowie

Produkcją części i komponentów zajmują się zarówno globalne koncerny, które mają w Polsce swoje fabryki, jak i rodzime firmy, które odkryły tu swoją szansę. Jednak prym wiodą światowi giganci.

Aktualizacja: 18.04.2017 20:34 Publikacja: 18.04.2017 20:18

Foto: Bloomberg

Stanisław Cieszkowski, prezes T.C. Dębica

Absolwent chemii Politechniki Rzeszowskiej, przez całe zawodowe życie związany z branżą oponiarską. Pracę w spółce rozpoczął w 1980 r. na stanowisku mistrza Zakładu Produkcji Mieszanek, awansując następnie na kolejne stanowiska: starszego mistrza, kierownika wydziału, kierownika Zakładu Produkcji Mieszanek, kierownika Zakładu Produkcji Opon Rolniczych, szefa produkcji (od maja 2004 r.) i dyrektora ds. produkcji (od 30 czerwca 2004 do 31 stycznia 2006 r.). Od lutego 2006 r. do listopada 2007 r. był dyrektorem ds. produkcji Sava Tires Słowenia, a od listopada 2007 do kwietnia 2009 r. – szefem ds. produkcji fabryki Goodyera w Uitenhage w Republice Południowej Afryki. Od 12 maja 2009 r. pełnił funkcję członka zarządu spółki i dyrektora ds. produkcji. W 2014 r. został powołany na prezesa zarządu spółki.

Marcin Zięba, dyrektor zarządzający Borg Automotive

Studiował na Politechnice Wrocławskiej, firmą Borg Automotive w Zduńskiej Woli zarządza od listopada 2005 r.

Działalność grupy obejmuje dwa istotne segmenty rynku motoryzacyjnego: regenerację części samochodowych i produkcję materiałów ciernych. Głównym miejscem regeneracji produktów dla grupy Borg Automotive jest Zduńska Wola. Są tam regenerowane rozruszniki, alternatory czy zaciski hamulcowe. Te grupy produktowe obejmują ponad 7000 referencji najbardziej popularnych części samochodowych.

Pod względem innowacyjności i rozwoju rynku firma jest jednym z liderów w swojej branży. Produkcja w jej fabrykach jest zorganizowana zgodnie z metodologią oszczędnościową, w której wszystkie procesy są zoptymalizowane pod kątem wysokiej jakości produkcji i możliwie najkrótszego czasu uruchomienia.

Robert Gałązka, prezes i dyrektor generalny Nexteer Automotive Poland

Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej (kierunek elektronika), ma też certyfikat w ramach programu Leadership Development Executive – INSEAD. Zarządzał regionalnymi oddziałami takich organizacji, jak Valeo i Areva (później doprowadził do powołania i ustrukturyzowania nowych oddziałów tych firm). W Nexteer Automotive Poland Robert Gałązka kieruje zespołem niemal 1,5 tys. osób pracujących w zakładach w Gliwicach i Tychach – jednych z największych fabryk koncernu pod względem zatrudnienia i produkcji na świecie.

Obecnie Nexteer produkuje ok. 3 mln układów i kolumn kierowniczych rocznie, dla takich producentów, jak BMW, FCA (Fiat Chrysler Automobiles), Ford, General Motors czy PSA Group (Peugeot, Citroen).

Txomin Castillo, dyrektor handlowy Michelin na Europę Centralną i Północną

Z Grupą Michelin jest związany od 25 lat. Pracę w firmie rozpoczynał w Madrycie. W trakcie swojej kariery odpowiadał m.in. za sprzedaż i marketing Michelin w Hiszpanii. Był także dyrektorem odpowiedzialnym za sprzedaż opon motocyklowych w Hiszpanii i Portugalii. Następnie został dyrektorem handlowym odpowiedzialnym za sprzedaż opon do samochodów osobowych, autobusów i ciężarówek w Meksyku. Na kontynencie amerykańskim spędził pięć lat. Po powrocie do Europy przez dwa lata zajmował się optymalizacją warunków sprzedaży Grupy Michelin. Przed objęciem stanowiska dyrektora handlowego w Polsce był szefem działu metod pracy sił sprzedaży i szkoleń na Europę. Z warszawskiego biura będzie kierował sprzedażą opon w Polsce, Czechach, na Słowacji, a także na Litwie, Łotwie i w Estonii.

Tomasz Miśniakiewicz, prezes zarządu i dyrektor finansowy Delphi Polska

Studiował inżynierię lądową na Politechnice Warszawskiej, a następnie skończył studia MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Z firmą Delphi jest związany od 1995 r. W 1998 r. awansował na stanowisko dyrektora finansowego polskiego oddziału koncernu. W 2015 r. do stanowiska dyrektora finansowego doszła mu również funkcja prezesa zarządu Delphi Polska.

Koncern Delphi Automotive zatrudnia obecnie ponad 4 tys. pracowników w trzech zakładach produkcyjnych i w działającym od 15 lat nowoczesnym Centrum Technicznym w Krakowie. W listopadzie 2000 r. utworzono Centrum Rozwoju Oprogramowania, gdzie programiści piszą software dla motoryzacji. Polscy inżynierowie od lat wymieniają Delphi w czołówce pracodawców, dla których chcieliby pracować.

Stanisław Cieszkowski, prezes T.C. Dębica

Absolwent chemii Politechniki Rzeszowskiej, przez całe zawodowe życie związany z branżą oponiarską. Pracę w spółce rozpoczął w 1980 r. na stanowisku mistrza Zakładu Produkcji Mieszanek, awansując następnie na kolejne stanowiska: starszego mistrza, kierownika wydziału, kierownika Zakładu Produkcji Mieszanek, kierownika Zakładu Produkcji Opon Rolniczych, szefa produkcji (od maja 2004 r.) i dyrektora ds. produkcji (od 30 czerwca 2004 do 31 stycznia 2006 r.). Od lutego 2006 r. do listopada 2007 r. był dyrektorem ds. produkcji Sava Tires Słowenia, a od listopada 2007 do kwietnia 2009 r. – szefem ds. produkcji fabryki Goodyera w Uitenhage w Republice Południowej Afryki. Od 12 maja 2009 r. pełnił funkcję członka zarządu spółki i dyrektora ds. produkcji. W 2014 r. został powołany na prezesa zarządu spółki.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Może nie trzeba będzie zapłacić?
Materiał partnera
Siła kompleksowego wsparcia pracowników
Analizy Rzeczpospolitej
Cyfrowa rewolucja w procesach kadrowych
Analizy Rzeczpospolitej
Coraz więcej technologii i strategii
Materiał partnera
Kompleksowe podejście kluczem do sukcesu