Biznes na czterech kołach

aktualizacja: 10.01.2017, 19:01

Transport ma wiele twarzy – polskie tiry z mniej lub bardziej specjalistycznymi naczepami przewożą różnego rodzaju towary w najdalsze zakątki Europy. Firm na tym rynku jest wiele, ale nie wszystkim udało się rozwinąć w potężne, wyspecjalizowane przedsięwzięcia, zatrudniające setki pracowników, z flotami liczącymi kilkaset samochodów.

REDAKCJA POLECA

Wojciech Ruta, prezes Ruta Transport

Założona w 1987 r. w Mińsku Mazowieckim firma specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym transporcie drogowym materiałów sypkich luzem w silosach, takich jak materiały budowlane, składniki pasz i materiały chemiczne. W jej flocie znajduje się 130 zestawów drogowych, złożonych z silosów leżących i kiprowanych o różnej pojemności, które wykonują przewozy krajowe i międzynarodowe. Firma realizuje stałe kontrakty z cementowniami oraz innymi producentami materiałów pochodzenia mineralnego. W ostatnich latach zainwestowała w nowoczesny tabor oraz rozpoczęła budowę kompleksu biurowo-serwisowego. W budynku powstanie także profesjonalna myjnia silosów i cystern. Jak mówi prezes, inwestycje pozwolą na dalszy harmonijny rozwój firmy.

Jan Załubski, prezes ZET Transport

ZET Transport to rodzinna firma działająca od 1993 r. Z kilkuosobowej spółki rozwinęła się do organizacji dysponującej flotą 300 pojazdów i zatrudniającej 500 pracowników. Główną dziedziną działalności są usługi logistyki transportu i spedycji na terenie Europy i zachodniej Azji. Systematycznie rozwijane są usługi komplementarne (celne, przeładunkowe, transport wewnętrzny, produkcja palet i opakowań). Dodatkowym wsparciem są dwa oddziały zagraniczne i własny serwis. Rozwój jest wielokierunkowy i obejmuje m.in. system nadwozi wymiennych BDF. W 2016 r. ZET Transport rozpoczął dostawy drogowe przesyłek lotniczych pomiędzy głównymi portami lotniczymi w Europie – jako jeden z nielicznych podmiotów w Polsce otrzymał status agenta zarejestrowanego nadawany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Adam Byglewski, wiceprezes Adampolu

Założony w 1990 r. Adampol SA z Zaścianek koło Białegostoku zajmuje się logistyką i transportem samochodów. Przy wykorzystaniu ponad 1500 autotransporterów z floty własnej oraz podwykonawców dostarcza 600 ładunków dziennie w Europie i Azji. Firma dowozi samochody na zasadzie door to door, wykorzystując transport drogowy, kolejowy i morski. Grupa Adampol zatrudnia 1300 pracowników, a łączna powierzchnia placów składowych firmy wynosi 42 ha. Spółka przeładowuje towarów i kontenery, oferuje ich składowanie oraz obsługę celną. Wysoka jakość usług świadczonych przez Adampol zachęciła koreańskiego giganta Hyundai Glovis do wykupienia pod koniec 2014 r. 70 proc. akcji Adampol SA.

Piotr Ozimek, prezes EPO Trans

Założona w 1987 r. przez Piotra Ozimka tyska firma EPO Trans od 1990 r. specjalizuje się w transporcie międzynarodowym. Ma 454 pracowników i specjalizuje się w przewozach naczepami typu mega, których ma 310, a podstawą floty jest 260 ciągników siodłowych. Samochody EPO Trans przejeżdżają ponad 2,4 mln km miesięcznie. Firma przewozi m.in. sprzęt AGD takich producentów. jak Electrolux, Whirlpool, Indesit w specjalnych naczepach BDE (Back Door Extension), opatentowanych w 2005 r. przez Piotra Ozimka, które pozwalają na rozsunięcie portalu tylnego i ścian podczas załadunku. Rozwiązanie ułatwia zapełnienie naczepy i umożliwia transport nawet o 28 proc. więcej ładunku w porównaniu ze zwykłymi naczepami.

Piotr Magdziak, członek zarządu MagTrans

Firma rodzinna MagTrans z Buska-Zdroju istnieje od 1982 r. i specjalizuje się w całopojazdowym transporcie drogowym towarów, zarówno krajowym, jak i międzynarodowym. Posiada 200 pojazdów ciężarowych, których średni wiek nie przekracza dwóch lat, a ponad 90 proc. spełnia najbardziej rygorystyczną normę spalania Euro 6. Głównymi kierunkami obsługiwanymi przez nasze przedsiębiorstwo są Niemcy, Francja i Hiszpania – na te kraje przypada 75 proc. tonokilometrów w dziale transportu zagranicznego. Transport krajowy obsługiwany jest tylko przez jedną czwartą floty pojazdów. MagTrans oferuje także usługi logistyczne (ma własny magazyn liczący 5 tys. mkw.), posiada także własne stacje paliw oraz prowadzi hotel.

Komentarz dnia
Żródło: Rzeczpospolita

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE