Informacja o usługach adwokatów ma być szersza i bardziej dostępna, rozpowszechniana np. na portalach społecznościowych. W lipcu Naczelna Rada Adwokacka zajmie się zmianą przepisów o promocji usług prawnych.
– Głównie ze względu na młodych, wkraczających na trudny rynek usług prawnych adwokatów powinniśmy zwiększyć szanse na zaprezentowanie swoich specjalności – mówi Jacek Trela, prezes Naczelnej Rady Adwokackiej. Adwokaci w większości popierają te zmiany.
Natarczywie, czyli jak?
Dziś w kodeksie etyki adwokackiej wyraźnie zapisano zakaz korzystania przez adwokata z reklamy i pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu.
– NRA myśli jednak o tym, by część przepisów dotyczących kwestii technicznych związanych z reklamą przenieść do regulaminu wykonywania zawodu adwokata. Nie wszystkie bowiem przepisy regulujące kwestie reklamy dotyczą zagadnień etycznych – mówi Jacek Giezek, szef Komisji Etyki w NRA, która właśnie pracuje nad zmianami.
Adwokaci są za większą możliwością promocji swoich usług. Wielu nazywa to wprost budowaniem wizerunku w przestrzeni publicznej.