Reklama
Rozwiń

Adwokat się zareklamuje, ale bez porównań - zmiana kodeksu etyki

Palestra chce jeszcze w tym roku zreformować swój kodeks etyki. Szykuje się poszerzenie granic dopuszczalnego informowania o usługach.

Aktualizacja: 18.01.2017 08:21 Publikacja: 18.01.2017 06:46

Adwokat się zareklamuje, ale bez porównań - zmiana kodeksu etyki

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Komisja Etyki przy Naczelnej Radzie Adwokackiej chce jeszcze w tym roku uchwalić nowe zasady etyki zawodowej. Zmiany mają dotyczyć m.in. zakresu autopromocji adwokata, podejmowania innych zajęć zawodowych, a także zachowania w razie konfliktu z prawem.

Jak się dowiedziała „Rzeczpospolita", komisja rozważy propozycję dopuszczenia zasiadania w zarządach spółek prawa handlowego. Ma być jednak utrzymana wyraźna granica angażowania się adwokata w biznes. Będzie szczególnie istotna po doświadczeniach z udziałem warszawskich adwokatów w spekulacjach roszczeniami do reprywatyzowanych gruntów.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo w Polsce
Ruch Adama Bodnara ws. wyborów prezydenckich. Będzie ponowne liczenie głosów
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Prawnicy ze stolicy rozczarowani po zjeździe adwokatury. „Wstydźcie się”
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców