Do końca 2016 roku prawidłowe było wystawianie faktur na sprzedane towary i usługi gminnym jednostkom organizacyjnym (tj. jednostkom lub zakładom budżetowym gminy), tylko i wyłącznie z danymi tych jednostek. Czyli wyłącznie z danymi np. szkoły, przedszkola, Gminnego Ośrodka Opieki Społecznej (GOPS), Ośrodka Sportu i Rekreacji (OSiR), Zakładu Usług Komunalnych (ZUK) i innych.
Od 1 stycznia 2017r., tj. po wprowadzeniu na podstawie art. 3 specustawy o centralizacji (patrz podstawa prawna) obowiązkowej centralizacji rozliczeń VAT w gminach, jest to już nieprawidłowe. Od tego bowiem momentu faktury wystawiane tym jednostkom i im doręczane, muszą podawać głównie dane ich jednostki macierzystej (tj. gminy), z dodatkowym tylko umieszczeniem danych tych jednostek.
Oznacza to, iż od 1 stycznia 2017r. każda faktura sprzedażowa wystawiona gminnym jednostkom organizacyjnym, musi zawierać dubeltowe (podwójne) dane.
Czyli przed wszystkim pełne dane identyfikacyjne gminy jako nabywcy i jako podatnika VAT, tj.: jej nazwę, jej adres i jej NIP. Dodatkowo pewne tylko dane identyfikacyjne jej jednostki organizacyjnej, jako podmiotu działającego w imieniu gminy, czyli: nazwę i adres tej jednostki. Te dodatkowe dane jednostki muszą być określane na fakturze inaczej niż „nabywca". Zwykle są one określane jako dane „odbiorcy" towarów i usług. Czasem występują też w „uwagach dodatkowych". Przy czym podawanie NIP jednostki gminnej jest na fakturach wykluczone (niedozwolone).
Faktury dotyczące sprzedaży dokonywanej na rzecz jednostek lub zakładów budżetowych gminy, muszą zawierać przede wszystkim dane ich jednostki macierzystej, na czele z jej NIP. Dane jednostek lub zakładów budżetowych gminy są podawane w fakturze tylko dlatego, iż bezpośrednio (faktycznie) ich dotyczą. Są przez te jednostki otrzymywane oraz przez nie księgowane. Stąd konieczność podawania dodatkowo na fakturach danych ich dotyczących.