McDonald’s ma kłopoty na Bliskim Wschodzie. Gniew w krajach muzułmańskich

Dyrektor generalny McDonald's, Chris Kempczinski, przyznał, że kilka rynków na Bliskim Wschodzie i niektóre rynki poza regionem odczuły „znaczący wpływ na biznes” w wyniku konfliktu Izrael-Hamas, a także „powiązanej dezinformacji” na temat amerykańskiej sieci.

Publikacja: 05.01.2024 14:24

Restauracja McDonald's w Karaczi w Pakistanie

Restauracja McDonald's w Karaczi w Pakistanie

Foto: Bloomberg

Największe zachodnie sieci fast foodów, w tym McDonald's i Starbucks, były celem w dużej mierze spontanicznych, oddolnych kampanii bojkotu z powodu ich rzekomego proizraelskiego stanowiska i rzekomych powiązań finansowych z Izraelem – informuje Reuters.

Kempczinski powiedział, że dezinformacja na temat marek takich jak McDonald's jest „przygnębiająca i bezpodstawna”. „W każdym kraju, w którym prowadzimy działalność, w tym w krajach muzułmańskich, McDonald's jest z dumą reprezentowany przez lokalnych właścicieli, którzy niestrudzenie pracują, aby służyć i wspierać swoje społeczności, zatrudniając jednocześnie tysiące współobywateli” – Kempczinski napisał w poście na LinkedIn.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Gastronomia
McDonald’s przyciągnie najbiedniejszych. Ale tylko przez miesiąc
Gastronomia
Kultowy warszawski lokal okradziony. Właściciele apelują o pomoc
Gastronomia
McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw
Gastronomia
Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów
Gastronomia
KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?