PKP Cargo traci udziały w polskim rynku

To m.in. konsekwencja spadku przewozów węgla, rud metali i kontenerów. Utrzymanie obecnej bazy klientów i akwizycja nowych zdecydują o przyszłej pozycji rynkowej grupy.

Publikacja: 23.04.2024 21:24

Mniej węgla i rud do transportu przez PKP Cargo

Mniej węgla i rud do transportu przez PKP Cargo

Foto: PKP Cargo

W ubiegłym roku grupa kapitałowa PKP Cargo wypracowała 5,49 mld zł przychodów z tytułu umów z klientami, 1,08 mld zł EBITDA i 82,1 mln zł zysku netto. W porównaniu z 2022 r. sprzedaż zwyżkowała o 1,9 proc., a EBITDA o 1,6 proc. Z kolei zysk netto zmalał o 44,5 proc. Spadek rentowności to m.in. konsekwencja spowolnienia gospodarczego i spadku produkcji przemysłowej, co miało negatywny wpływ na kondycję branży kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Do tego doszła wojna w Ukrainie, która znacząco ogranicza transport w relacjach wschód-zachód.

Pozostało 82% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Drugie podejście Gdyni do agroportu. Chętna KGS. Mamy też odpowiedź Viterry
Transport
Przewoźnicy liczą na ożywienie
Transport
Agroportów nie będzie. Utracona szansa na sukces Polski
Transport
Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin: Modlin nie dał się zagłodzić
Transport
PKP Cargo wypowiedziało umowy sponsoringowe. Stracił je między innymi PKOL