Tag:

Dziennikarze

Powiązane

Zawody

Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”

Greccy dziennikarze rozpoczęli we wtorek 24-godzinny strajk. Od rana nie działają krajowe portale internetowe, a radio i telewizja nie emitują wiadomości. Pracownicy protestują przeciwko „anarchicznym warunkom pracy i bardzo niskim płacom”.

Ukraińscy dziennikarze się skarżą: Wolność słowa zagrożona

Dziennikarze niezależnych mediów nad Dnieprem spotkali się z ambasadorami państw G7. Poskarżyli się m.in. na inwigilację.

Marzena Tabor-Olszewska: W sprawie Marcina Kąckiego. Zło pięknie opisane, wciąż jest złem

Trudno komentować tekst, który nigdy nie powinien powstać, ale też trudno milczeć. Sprawa Marcina Kąckiego i jego publikacji, która rzekomo miała być szczerą spowiedzią skruszonego dziennikarza, poruszyła mnie dlatego, że głos zabiera sprawca. A kobiety potraktowane są w tym tekście – jak w życiu – przedmiotowo. Wręcz ilustracyjnie.

Prof. Piotrowski: Należy przemyśleć model relacji między większością i opozycją a mediami

- Dziennikarze nie są własnością Skarbu Państwa i dlatego Kodeks spółek handlowych nie może być stosowany w stosunku do ich pracy zamiast Konstytucji i ustawy o radiofonii i telewizji - mówi "Rzeczpospolitej" prof. Ryszard Piotrowski, konstytucjonalista z Uniwersytetu Warszawskiego.

PZPN może pozwać dziennikarza, ale po co?

Jeżeli proces stanie się głośny i będzie powszechnie komentowany to przy okazji każdej rozprawy będą powtarzane i przypominane okoliczności, które są przedmiotem sporu - mówi adwokat Dariusz Pluta.

Bogusław Chrabota: Polska Press – Arka Noego prezesa Kaczyńskiego?

Wyobraźmy sobie tłuste koty z telewizji w cyfrowych newsroomach. Holecką, Adamczyka, Pereirę et consortes prężących palce przy klawiaturach z obowiązkiem napisanie kilku tekstów dziennie za marny grosz. Czy to pomoże PiS odzyskać utraconą władzę?

Napiwek dla dziennikarza. Kto rozliczy PIT od tipa?

Rozliczenie podatkowe tipów, czyli napiwków dla dziennikarzy może zależeć od tego, czy taka gratyfikacja trafia bezpośrednio do twórcy, czy też w jej pobraniu i wypłacie pośredniczy wydawca. Tak wynika z dotychczasowych interpretacji fiskusa.

Deepfake w reklamie to cały łańcuch nadużyć

Wykorzystanie przez sztuczną inteligencję techniki deepfake w reklamie konkretnych usług, może oznaczać cały łańcuch nadużyć - od bezprawnego wykorzystania cudzego wizerunku, po wprowadzenie w błąd osób, do których się ją kieruje.

Spór o wykorzystanie wizerunku w kontrowersyjnym spocie pozostaje otwarty

Sprawa dziennikarki Justyny Śliwowskiej-Mróz może trafić do Strasburga, bo mimo wyroku sądu PiS nadal nie przyznał, że wykorzystał jej wizerunek.