Tag:

Reklamacja Towarów i Usług

Powiązane

Konsumenci

Naprawa zamiast wymiany. Unia zachęci producentów i konsumentów

W UE trwają prace nad przepisami, które zmotywują zarówno klientów, jak i sprzedawców do wyboru naprawy zamiast wymiany rzeczy na nową.

Nieudany wyjazd na święta. Turyści mają prawo do reklamacji

Jeżeli stok narciarski leżał dalej niż opisano w katalogu, hotelowy pokój nie miał widoku na góry, kolacja wigilijna okazała się jedynie skromnym poczęstunkiem, a balu sylwestrowego w ogóle nie było, można domagać się zwrotu części ceny imprezy

Wakacyjna reklamacja nie tylko u rezydenta. Sąd po stronie turystów

Turysta ma prawo zgłaszać swoje zastrzeżenia do wykonania umowy o usługi turystyczne nie tylko rezydentowi, ale także agentowi, od którego kupił wycieczkę.

Mniej skarg od turystów do UOKiK-u i Europejskiego Centrum Konsumenckiego

Mniej jest niezadowolonych z usług organizatorów wycieczek czy hoteli.

Linia lotnicza nie wykpi się problemem z pijanym pasażerem

Z odpowiedzialności za opóźnienie lotu nie zwalnia przewoźnika ani czasochłonne wycofanie pasażerów znajdujących się pod wpływem alkoholu, ani odladzanie samolotu.

Pożary i zamieszki to dobry powód do rezygnacji z wakacyjnego wyjazdu

Żywioł szalejący w miejscu wypoczynku uzasadnia bezkosztową rezygnację.

Nie tak łatwo o odszkodowanie za spóźniony lot

Po zmianach połączenia lotniczego, za ewentualne opóźnienia odpowiada wyłącznie przewoźnik, który obsługiwał drugi rejs.

Opóźniony samolot: bez odszkodowania, ale z noclegiem i posiłkiem

Awaria systemu naprowadzania samolotu na lotnisku to nadzwyczajne okoliczności, za które przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności. Pasażerom opóźnionego lotu nie przysługuje odszkodowanie, ale przewoźnik musi zapewnić im nocleg i posiłki.

Co zrobić by uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot

Aby uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot, nie wystarczy przedłożyć jedynie umowy-zgłoszenia uczestnictwa w imprezie turystycznej.

Sprzedaż towarów konsumentom – co się zmieniło?

Każdemu zdarzyło się zareklamować wadliwy towar u sprzedawcy i zażądać jego wymiany, naprawy czy też zwrotu pieniędzy.